ضرورت حفظ تالاب صومعه‌سرا

ارسال کننده خبر حسین محمودی

ضرورت حفظ تالاب صومعه‌سرا

فرماندار صومعه‌سرا بر ضرورت حفظ و نگهداری تالاب این شهرستان توسط دهیاران و مردم ساکن حاشیه تالاب تاکید کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، غلامحسین رجبی بعد از ظهر امروز در نشست بررسی توانمندی‌ها و مشکلات تالاب این شهرستان با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی (ع)، اظهار کرد : ماه‌های محرم و صفر فرصت‌های مناسبی برای تفکر درباره فلسفه قیام عاشورای حسینی است.

وی افزود: امام حسین (ع) هدف از قیام خود را جلوگیری از انحراف دین خدا و اصلاح امت جدش رسول‌الله (ص) عنوان فرمود.

فرماندار صومعه‌سرا در ادامه به بررسی راهکارهای لازم برای بهره‌وری تالاب و حل معضلات آن پرداخت و گفت: شوراها، دهیاران و ساکنان حاشیه تالاب به عنوان بازوان توانمند برای نگهداری و حفظ این موهبت الهی هستند.

وی تالاب سلکه، سیاه‌کیشم و سرخانکل را از نقاط دیدنی و زیستگاه پرندگان مهاجر و کمیاب دانست و تصریح کرد: همه ما امروز موظف به مراقبت از این نعمت‌های خدادادی هستیم.

رجبی گفت: همه باید در راستای حفاظت از محیط زیست تلاش کرده و شرایط مناسب برای امنیت این تالاب را فراهم کنیم.

وی برنامه‌ریزی دقیق و مناسب با شرایط روز را مهم خواند و یادآور شد: در این صورت می‌توانیم گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

فرماندار صومعه‌سرا «تولمات» را یکی از بخش‌های مستعد در زمینه کشاورزی نامید و خاطرنشان کرد: مردم سخت‌کوش این منطقه روند رو به رشد را با همکاری مسئولان رقم خواهند زد.

وی با اشاره به اعتبارات مطلوب امسال در زمینه کشاورزی، برق و راه‌سازی، یادآور شد: این موضوع موجب توسعه در این بخش  است.

بخشدار بخش تولمات نیز در ادامه نشست مذکور اظهار کرد:  بخش تولمات دارای 36 روستا است که بیش از 27 هزار نفر جمعیت در قالب87 هزار خانوار در آن ساکن هستند.

پرویز روا، شغل اصلی ساکنان روستاهای بخش تولمات را کشاورزی، دامپروری، صیادی و پرورش ماهیان گرمابی و سردابی عنوان کرد و ادامه داد: این بخش با دارا بودن 25 هکتار زمین مستعد تولید توت فرنگی در استان است.

وی با بیان اینکه 8 روستای بخش تولمات در حاشیه تالاب قرار گرفته  است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حفظ حیات وحش و محیط زیست وظیفه یک فرد نبوده بلکه وظیفه همه مردم جامعه است.

این مسئول یادآور شد: ساکنان حاشیه تالاب همکاری شایسته‌ای در حفظ و نگهداری تالاب داشته و تلاش می‌کنند این امانت الهی را به درستی به آیندگان بسپارند.

به گزارش فارس، درادامه جلسه مذکور هر کدام از اعضای شورا و دهیاران حاشیه تالاب بخش تولمات نظرات و راهکارهای خود را برای حفظ  و نگهداری تالاب صومعه‌سرا ارائه دادند.