تلاش برای نجات وحوش گرسنه دنا ادامه دارد/کسی برای حیات وحش دل نمی‌سوزاند

فرستنده:حسین محمودی

13920826000549_PhotoA

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش زیادی از مسیرهای دسترسی به مناطق حفاظت شده دنا بازگشایی شده و تلاش برای دسترسی به مناطق سخت‌گذر دنا ادامه دارد.
خبرگزاری فارس: تلاش برای نجات وحوش گرسنه دنا ادامه دارد/کسی برای حیات وحش دل نمی‌سوزاند

جمشید عبدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با شاره به تلاش محیط‌بانان برای رساندن علوفه به مناطق برف‌گیر منطقه حفاظت شده دنا، اظهار داشت: اکثر مسیرهای دسترسی به زیستگاه‌های حیات وحش بویژه گونه کل و بز بازگشایی شد و علوفه مورد نیاز در دسترس وحوش گرسنه قرار گرفت.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از بازگشایی جاده‌های دسترسی به منطقه حفاظت شده دنا در مناطق خفر، خرسان و میمند خبر داد و افزود: تلاش برای یافتن مسیر دسترسی به مناطق شمالی مناطق حفاظت شده دنا ادامه دارد.

وی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه نامه‌نگاری و رایزنی‌ها برای در اختیار گذاشتن هلی‌کوپتر برای رساندن علوفه به مناطق سخت‌گذر آن هم برای چند ساعت میسر نشد، ابراز داشت: محیط‌بانان وقتی از همه‌جا نا‌امید شدند خود دست به کار شده و با تحمل مشقت و سختی فراوان و با تکیه بر روحیه ایثارگری که داشتند، کار رساندن علوفه به حیات وحش را انجام دادند.

عبدی‌پور بیان کرد: چند محیطبان با امکانات و تجهیزات کامل راهی مناطق برفگیر شمال کوه دنا شدند تا مسیری مناسب برای رساندن علوفه به حیات وحش این منطقه پیدا کنند.

وی، روحیه خستگی‌ناپذیر محیط‌بانان دنا را قابل تحسین دانست و عنوان داشت: ادامه زندگی و نجات حیات وحش دنا تنها مرهون از خودگذشتگی محیط‌بانان این منطقه است.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در پایان امکانات موجود در محیط زیست این استان را برای حفاظت و تغذیه وحوش در فصول سرد و مناطق برفگیر ناکافی دانست و یادآور شد: امیدواریم که مسئولان به فکر چاره‌ای اساسی برای حل این موضوع باشند تا در شرایط بحرانی حیات وحش با گرسنگی و خطر مرگ و میر مواجه نشوند.