شکنجه ایرج رحیم‌زاده فعال زیست‌محیطی کُرد در بازداشتگاه اطلاعات مریوان

ایرج رحیم‌زاده ۴۴ ساله و از فعالین مدنی و زیست‌محیطی اهل روستای ”روار“ از توابع سروآباد و ساکن شهر مریوان، که دو هفته پیش بازداشت شده است، به شدت توسط نیروهای امنیتی در بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد شکنجه قرار گرفته است.
شکنجه ایرج رحیم‌زاده فعال زیست‌محیطی کُرد در بازداشتگاه اطلاعات مریوان

هه‌نگاو مطلع شده است که ایرج رحیم‌زاده طی روزهای اخیر یک تماس کوتاه تلفنی با خانواده‌اش داشته و پس از آنکه گفته است در بازداشتگاه اداره اطلاعات مریوان به شدت شکنجه شده‌ام، تماس وی قطع شده و همین منجر به نگرانی خانواده‌اش شده است.

یکی از نزدیکان رحیم‌زاده در اینباره به هه‌نگاو گفت: “ علی‌رغم پیگیری‌های مداوام خانواده رحیم‌زاده آنها تاکنون موفق به دیدار با ایرج نشده و وی از حق دسترسی به وکیل نیز محروم بوده است.”

ایرج رحیم زاده روز شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ و در پی هجوم نیروهای اداره اطلاعات مریوان به منزلش بدون ارائه هرگونه برگه قضایی بازداشت گردید.

هه‌نگاو مطلع شده است که نیروهای امنیتی علاوه بر بازداشت این فعال زیست‌محیطی اقدام به تفتیش منزل ایشان و ضبط موبایل و دیگر وسایل شخصی‌اش کرده‌اند.

گفتنیست که ایرج‌ رحیم‌زاده اسفند ماه سال ۱۳۹۷ نیز بار دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و اسفند ۱۳۹۸ توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام ”همکاری با حزب حیات آزاد کُردستان“ (پژاک) به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

قابل ذکر است که ایرج رحیم‌زاده متاهل و پدر یک فرزند ۱۱ ساله است.