راستی اوضاع موجود ما را به کجا سوق می دهد؟

بی‌کفایتی حاکمان خاورمیانه را تا۳۰سال آینده غیرقابل‌سکونت خواهد کرد. تخریب محیط زیست جهت سود ورزی زندگی ما را آلوده کرده است.تورم فزاینده و گرانی افسار گسیخته گریبان ما را گرفته است.ترور و اختناق نفس ما را بریده قلم ما را می شکند. استبداد دینی هنوز استخوان لای زخم باقی ماند و جان میلیون ها انسان را به خطر می اندازد. با همه این دشواری ها گردان های رزمجو برای نجات بشریت همچنان عمل می کنند و فردای روشنتری را نوید می دهند. زیرا”شامِ تیره صبح را آبستن است.” و پوسته جامعه در حال ترکیدن است….

در این ارتباط، در میهن ما  برای اکثر قریب‌به‌اتفاق مردم  دشواری عظیم  و چالش های جدی وجود دارد. ادامۀ همه‌گیری کرونا و سیاست‌های نابخردانۀ سران رژیم در مقابله با آن به نابودی ده‌ها هزار تن از شهروندان و همچنین عواقبی طولانی و زمین‌گیر کردن ده‌ها هزار تن دیگر منجر گردیده و هنوز هم ادامه دارد. بیش از هفت ماه از دولت سیزدهم به ریاست ابراهیم رئیسی می‌گذرد اما همچنان تغییر محسوسی در زندگی مردم ایجاد نشده است. انتقادها به این دولت و تیم اقتصادی او همچنان پابرجاست و بسیاری معتقدند که امیدی به بهبود وضعیت در این دولت دیده نمی‌شود و با توجه به بی‌تجربگی و بی لیاقتی این دولت در امور اجرایی، باید منتظر بدتر شدن اوضاع باشیم. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، کارنامه دولت رئیسی در سال گذشته را به باد انتقاد گرفت و می گوید: ” انتقادهای سختی به رئیسی دارم و معتقدم رئیسی فقط با همان ۱۷ میلیون نفری که به او رای دادند، زندگی می‌کند و کاری به بقیه ندارد.”
به گزارش رویداد ۲۴،او می گوید: ” بیش از ۷ ماه از آغاز دولت رئیسی می‌گذرد، اما هیچیک از وعده‌ها تحقق پیدا نکرده است. پاکسازی سواحل و گمرکات هیچگاه اولویت مردم نبوده است. دولت، سال ۱۴۰۰ را با مسبب و مقصر دانستن دولت روحانی در همه امور به پایان رساند …. امیدوارم سال ۱۴۰۱ دولت مسئولیت‌پذیر باشد و بهانه‌گیری نکند. رئیسی در طول این مدت فقط زمان را کشت.” جعفرزاده می گوید: ” چطور کشور را ۴ سال به دست کسی می‌سپارید که تازه می‌خواهد یاد بگیرد علم اقتصاد چیست! همه این مدیران به نحوی حرف می‌زنند که گویی تازه از مریخ آمده‌اند! همه شما ۳۰ سال در این مملکت مسئولیت داشتید و بالاترین مسئولیت‌ها را هم داشتند. مسببین وضع موجود مگر شما‌ها نیستید؟ چه کسی خارج از سیاست‌های تبینیی [ خامنه ای] عمل کرده است؟[ وقتی ابراهیم رئیسی]جایی می‌رود، اجازه نمی‌دهند خبرنگاران حضور داشته باشند، چون نگرانند که خبرنگاران تپق‌های رئیسی را ضبط و منتشر کنند. فضای کشور بسیار بسته است و هیچکس نمی‌تواند نقد کند و به هر منتقدی حمله می‌کنند.” ۴۰ نفر در بازار‌های وین می‌گردند و از این سمت می‌گویند اقتصاد را به برجام گره نزده‌ایم سیاست حاکمیت در مسئله اقتصاد همان سیاست نولیبرالی است. مردم در حال نابود شدن هستند. مردم تاکنون فقط تناقض در رفتار و گفتار این دولت دیده‌اند. با شعار دادن و مرگ بر این و آن مشکلی حل نمی‌شود. دولت باید تیم اقتصادی را تغییر دهد، موضوع برجام و FATA را حل و فصل کند. وقتی در کشور فرار مغزها صورت می گیرد کسی پاسخگو نیست امروزه حتا مکانیک ها و نجاران کشور هم مهاجرت می کنند. شرایط به نحوی است که مکانیک و خیاط و آرایشگر ما در حال مهاجرت است. به کی باید این‌ها را بگوییم؟ پرستار‌ها و کادر درمان همه در حال مهاجرت هستند. چرا واقعیت‌ها را نمی‌بینید؟