میزان نیترات در آب بوشهر نگران کننده نیست

ارسال کننده خبر حسین محمودی

میزان نیترات در آب بوشهر نگران کننده نیست

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: آب آشامیدنی استان بوشهر از کیفیت مطلوبی برخوردار است و میزان نیترات آن ۳ میلیگرم بر لیتر است که نگران کننده نیست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد خواجه‌ئیان عصر امروز در نشستی با مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه آب آشامیدنی استان بوشهر دارای کیفیت مطلوب است اظهار کرد: آب آشامیدنی در استان بوشهر از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و منابع آبی سربالش و چشمه ساسان در استان فارس تامین می‌شود که آزمایشات نشان از با کیفیت بودن آن می‌‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان نیترات آب شرب استان بوشهر 3 میلیگرم بر لیتر است تصریح کرد: آب شرب این استان از کیفیت مطلوبی برخوردار است و میزان نیترات آن 8 میلیگرم بر لیتر است در حالی که حداکثر مجاز مطابق با استاندارد بهداشت ملی برای نیترات 50 میلیگرم بر لیتر است.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر  با اشاره به اینکه آب شرب استان بوشهر مدام مورد آزمایشات گوناگون قرار می‌گیرد گفت: آب آشامیدنی در استان بوشهر همواره و مطابق تواتر استاندارد مورد آزمایش و پایش روزانه، هفتگی، فصلی و سالانه توسط آزمایشگاههای آبفا و مرکز بهداشت استان قرار می‌گیرد و نتایج این آزمایش‌ها حاکی از آن است که آب آشامیدنی در استان بوشهر کاملاً بهداشتی و با کیفیت مناسب است.

خواجه‌ئیان با تکذیب اعلام، نگران کننده بودن میزان نیترات در آب بوشهر گفت: خطای پیش آمده حاصل از چند مورد ثبت اشتباه در پرتال مرکز بهداشت کشور بوده در حالی که در بازنگری مجدد مشاهده شده نتایج واقعی آزمایش‌های مد نظر کیفیت مطلوب آب را گزارش کرده است.

وی تاکید کرد: خطای انسانی پیش آمده در ورود داده به رایانه ، اصلاح شده و به هیچ عنوان جای نگرانی در رابطه با سلامت عمومی و بهداشت آب وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر دارای چهار آزمایشگاه است گفت: آزمایشگاه مرکز استان بوشهر که مرجع است به عنوان آزمایشگاه متعهد سازمان حفاظت محیط زیست استان  معرفی شده است.

کیقباد یاکیده با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های آزمایشگاه این شرکت دارای کالیبراسیون بین‌المللی است تصریح کرد: آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در آینده نزدیک گواهینامه ایزو 17025  اخذ می‌کند.

وی، با اشاره به اینکه نتایج آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر مورد تایید تمامی مراجع می‌تواند قرار بگیرد تاکید کرد: این آزمایشگاه قادر این تمامی آزمایشات و حتی فلزات سنگین را اندازه‌گیری کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه آزمایشات ماهانه، فصلی و سالانه برای آب شرب استان انجام می‌شود افزود: این آزمایشات از منابع، شبکه آبرسانی و مخازن ذخیره آب استان بوشهر انجام می‌شود.

یاکیده افزود: تمامی نتایج  آزمایشات  به صورت روزانه وارد شبکه “ال ای ام اس” وزارت نیرو می‌شود و این اطلاعات در هر لحظه قابل دسترس است