شکارچی متخلف کبوتر در تویسرکان به دستگاه قضایی معرفی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان گفت: پرونده قضایی برای شکارچی ۲ قطعه کبوتر در منطقه «سوری» این شهرستان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا گوهری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان گفت: ماموران یگان حفاظت، حین گشت زنی در حوالی رودخانه روستای «سوری» از توابع شهرستان تویسرکان، صدای شلیک گلوله را شنیده و به سمت محل تیراندازی عزیمت می‌کنند.

او افزود: محیط بانان پس از حضور در محل با شکارچی مسلح که اقدام به شکار ۲ قطعه کبوتر کرده بود مواجه شده و شکار و ادوات همراه وی را ضبط کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان اظهار داشت: علاوه بر تشکیل پرونده قضایی برای این متخلف جریمه و ضرر و زیان وارده به حیات وحش به میزان هر قطعه کبوتر ۲۰۰ هزار تومان از این متخلف دریافت شد.

گوهری ادامه داد: با وجود اینکه اسلحه شکاری این فرد بومی دارای مجوز بود، اما دستورالعمل و مجوزی در این مقطع زمانی برای شکار پرندگان صادر نشده است.

او گفت: شکار کبوتر با مقاصد تجاری و خرید و فروش انجام نمی‌شود، بلکه بیشتر هدف مصرف توسط شکارچی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان درباره وضعیت جمعیت کبوتر در تویسرکان نیز افزود: جمعیت هر گونه‌ای بستگی به میزان بارش، وجود آب، پوشش گیاهی مناسب و امنیت منطقه بستگی دارد و گونه کبوتر نیز در حد متوسط در مناطق تویسرکان دیده می‌شود.

۵۵ پرونده تخلف شکار و صید و تخریب و تصرف در چهار ماهه امسال از سوی محیط زیست تشکیل شده است.