برخورد با خرید و فروش حیات وحش در فضای مجازی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: با هرگونه خرید و فروش حیات وحش در فضای مجازی به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عباس نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اضافه شدن مصادیق مجرمانه محیط زیستی جدید در فضای مجازی گفت: با همکاری پلیس فتا و حمایت‌های دستگاه قضایی استان فضای مجازی به شدت رصد و با متخلفین برخورد می‌شود و دیگر این فضا برای تخلفات زیست محیطی امن نیست.

او افزود: هرگونه عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن‌ها بدون پروانه از طریق فضای مجازی و همچنین ترغیب دیگران به شکار و صید جانوران وحشی بدون پروانه در فضای مجازی جزو مصادیق مجرمانه محسوب می‌شود.

عباس نژاد اضافه کرد: خرید، فروش و صدور پرندگان شکاری از طریق فضای مجازی نیز ممنوع است.

او گفت: با همکاری دستگاه‌های انتظامی و قضایی استان فضای مجازی همچنان در مسیر سالم‌سازی از تخلفات حوزه حیات وحش و حیوانات قرار داشته و این فضا برای متخلفان بیش از پیش ناامن شده است.

غفاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هشترود هم از دستگیری فرد متخلف در شهرستان هشترود که اقدام به خرید و فروش پرندگان شکاری در فضای مجازی می‌کرد خبرداد.

غفاری گفت:ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در پی گزارشات واصله مبنی بر نگهداری و خرید فروش پرندگان شکاری از طریق فضای مجازی، پس از شناسایی فرد مورد نظر به عنوان خریدار با فرد متخلف وارد معامله شدند و با اخذ حکم دادستانی و با همکاری ماموران نیروی انتظامی، عامل خرید و فروش پرنده شکاری را دستگیر کردند.

او افزود: در جریان این دستگیری، یک بهله پرنده شکاری سارگپه کشف و ضبط شد و متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.