استفاده از مازوت در نیروگاه شازند در شرایط فعلی به صلاح استان مرکزی نیست

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: با توجه به شرایط نابسامانی که شهر اراک نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد و افزایش ۶ برابری آلودگی هوا را شاهد هستیم، نمی توان اجازه داد مصرف گاز در نیروگاه قطع و مازوت استفاده شود و در صورت استفاده از مازوت محیط زیست مسئول است، لذا باید نظارت کافی از سوی محیط زیست انجام شود.

استفاده از مازوت در نیروگاه شازند در شرایط فعلی به صلاح استان مرکزی نیستسیدعلی آقازاده روز شنبه ۱۳ شهریور در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی اظهار کرد: در مورد سوخت گاز یا مازوت در نیروگاه از سوی کمیته ملی مجوز مصرف مازوت داده شده، اما ما به شدت مخالف هستیم و به هیچ وجه اجازه استفاده از مازوت را نمی دهیم و تا جایی که توان داشته باشیم از این اقدام جلوگیری خواهیم کرد.

وی افزود: تا مادامی که در اختیار استان باشد قول می دهیم که اجازه استفاده از مازوت در نیروگاه را ندهیم مگر اینکه تصمیم گیری از اختیار استان خارج شود که در این صورت باید تدابیر دیگری را اتخاذ کرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی، فعالیت صنایع مازوت‌سوز در سطح استان تا اطلاع ثانوی باید متوقف شوند. تا ۲۴ ساعت آینده محیط زیست باید منشاء آلودگی و صنایع آلاینده را جهت توقف فعالیت به مدت یک هفته شناسایی کند.

علیمحمدی، معاون دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: ۶۳ روز آلودگی در ۱۶۰ روز سال جاری بسیار زیاد و نگران کننده است و می طلبد مسئولین شرایط را به سمتی سوق دهند که به نفع مردم رقم بخورد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در پیک بیماری کرونا نیز قرار داریم این شرایط نگرانی ها را دوچندان می کند.