شهرداری خرم‌آباد در قبال مدیریت پسماند شانه خالی می‌کند

رئیس محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: مدیریت پسماند در خرم‌آباد اولویت کاری مدیران شهری نیست و در انجام وظیفه شانه خالی می‌کنند.

مجتبی آهور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، مهم‌ترین مشکل در بحث مدیریت پسماند در استان را نخاله‌های ساختمانی عنوان کرد و افزود: عدم مدیریت آنها در مرکز استان بیشتر از سایر شهرستان‌ها دیده می‌شود اما در دورود نیز با این معضل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان خرم‌آباد مرکز سیاسی لرستان است و انتظار می‌رود در این رابطه مورد توجه و حمایت ویژه‌ای قرار گیرد، ادامه داد: شهرداری در رابطه با نخاله‌های ساختمانی علی‌رغم تمامی مصوباتی که کارگروه پسماند داشته به بهانه‌های مختلف شانه خالی می‌کند و هم‌اکنون نیز شاهد وضعیت بد مبادی ورودی و حتی داخل شهر هستیم که بدون هیچ ضابطه‌ای رهاسازی می‌شوند.

رئیس محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان اضافه کرد: این وضعیت را کسی مدیریت نمی‌کند و وسائط نقلیه‌ به راحتی این تخلفات را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: طبق مصوبات کارگروه پسماند، شهرداری موظف است این نخاله‌ها را از مبادی و داخل شهر جمع‌آوری کند؛ همچنین اکیپ‌هایی هماهنگ با راهنمایی و رانندگی راه‌اندازی شود تا در این محل‌ها مستقر و ماشین‌های متخلف را به مراجع ذی‌صلاح معرفی کند اما این مهم تاکنون اجرایی نشده است.

آهور بیان کرد: باید ورودی دانشگاه لرستان، مسکن مهر، میدان کیو و خروجی روستایی بلیلوند و میدان تیر به صورت روزانه مورد رصد قرار گیرند. همچنین ماشین‌های حمل نخاله شناسنامه‌دار شده و به صورت مشخص اقدام به این کار کنند اما تاکنون اقدام خاصی صورت نپذیرفته است.

به گفته رئیس محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان مدیریت پسماند در اولویت کاری مسوولان مدیریت شهری قرار ندارد.