تشکیل 126 پرونده برای متخلفان صید و شکار در استان قزوین

فرمانده یگان محیط زیست استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴۶ متخلف شکار، صید، تخریب، آلودگی و تعلیق غیرمجاز در استان شناسایی و برای متخلفان 126 پرونده تنظیم و به مراجع قضائی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، مهدی طاهری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴۶متخلف شکار، صید، تخریب، آلودگی و تعلیق غیرمجاز در استان شناسایی و ۱۲۶ پرونده تخلف برای متخلفان تنظیم و به دستگاه قضائی استان قزوین ارسال شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: از این افراد ۲۰ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز و ۲۴ قبضه سلاح شکاری مجاز کشف و ضبط شده است.

وی عنوان کرد: حوزه تخلفات این افراد در زمینه شکار غیرمجاز پرندگان، زنده گیری پرندگان، شروع به شکار، خرید و فروش حیات وحش به صورت زنده و غیر زنده، آلودگی‌های محیط زیست و تخریب و تعلیف غیرمجاز دام بوده است.

این مسئول اضافه کرد: از این افراد متخلف ۳۰۰ مورد وسایل شکار و صید مانند تور زنده گیری، فشنگ، خودرو و غیره کشف و ضبط و به مراجع ذیربط تحویل شده است.

طاهری گفت: وظیفه محیط بانان و یگان محیط زیست بیشتر در حوزه پیشگیری است و در این زمینه محیط بانان به صورت شبانه روزی در کلیه مناطق به ویژه در مناطق تحت کنترل حضور داشته و به پایش، گشت زنی و کنترل مناطق می‌پردازند.