برکه قورباغه‌ها در آلکاباد اشنویه در معرض نابودی قرار دارد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: با توجە بە پدیدە خشکسالی و نرسیدن آب بە برکە قورباغەها در روستای “آلکاباد” احتمال خشک شدن و نابودی آن وجود دارد و بدین ترتیب فاجعه زیست محیطی رقم خواهد خورد.

برکه قورباغه‌ها در آلکاباد اشنویه در معرض نابودی قرار داردکریم خضری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این برکە همانند تالابی کوچک با گونەهای گیاهی هیدروفیت (آبدوست)، محل زیست بسیاری از گونەهای جانوری از جملە قورباغە، لاکپشت آبی، خرچنگ، ماهی و پرندگان مختلف و بسیاری دیگر از زیستمندان وابستە بە آب است کە در صورت خشک شدن این برکە فاجعەای زیست محیطی بە وقوع خواهد پیوست.

وی از همه مسوولان بە ویژە فرماندار اشنویە درخواست کرد کە بە این مسالە ورود کردە و دستور لازم برای حل این بحران را صادر کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه در خصوص راه حل این مشکل ادامه داد: درحال حاضر با جاگذاری حدود یک کیلومتر لولە سە یا چهار اینچ از جوی آب بالا دست می توان این برکە چند هکتاری را برای همیشەنجات داد.

خضری گفت: این اثر و محدودە طبیعی در دامنە کوە “رندولە “در جوار روستای “آلکاباد” با چشم اندازی بی‌نظیر پذیرای گردشگران و مردم شهرستان اشنویە است.

وی اظهار داشت: در این طبیعت بی بدیل صدای هزاران قورباغە با پرندگان و سایر گونەهای حیات وحش طبیعتی بی نظیر در این شهرستان را رقم زده است.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌های مهم استان به‌شمار می‌آید.