دستگیری عامل تخریب درختان جنگلی در دزفول

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از دستگیری عامل تخریب و قطع درختان جنگلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در پی گشت و کنترل محیطبانان شهرستان دزفول در جنگل‌های زاویه موفق به دستگیری عامل تخریب، قطع و بهره برداری غیر مجاز از درختان جنگلی شدند.

رضا قپانچی پور رییس و فرمانده یگان اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: بهره برداری بهینه جنگل یکی از مهمترین اهداف سیستم مدیریت جنگل است و این موضوع زمانی امکان تحقق خواهد یافت که سهم هر شهروند از جنگل مطابق با استاندارد‌های جهانی باشد نه یک چهارم آن، به عبارتی در حال حاضر مساحت جنگل‌های ما برای بهره برداری بسیار کم است.

او افزود: تا زمانی که جنگل در کشور ما به آن واحد سطح استاندارد نرسد هر گونه بهره برداری غیر مجاز ممنوع است و برابر با قوانین مربوطه تخلف محسوب می شود.

متخلف مذکور به منظور رسیدگی به جرایم صورت گرفته به دستگاه قضایی معرفی گردید.

تیمار و رها سازی یک قلاده شغال در طبیعت دزفول

قپانچی پور همچنین گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و تحویل یک قلاده توله شغال سرگردان به اداره محیط زیست شهرستان دزفول، با همکاری مدیریت باغ وحش آزاد دز، پس از ۲ ماه نگهداری، در دامان طبیعت و زیستگاه منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب رها سازی گردید.

او با تشکر از این شهروند دوستار حیات وحش و همچنین همکاری پیوسته و بی دریغ باغ وحش آزاد دز، افزود: تداوم همزیستی انسان و حیات وحش، مستلزم حفاظت و حمایت انسان‌ها از گونه‌های جانوری بعنوان بخش جدایی ناپذیر اکوسیستمی است که حیات انسان به آن گره خورده است، لذا مشارکت همه آحاد جامعه در حفظ محیط زیست در واقع مشارکت در حفظ حیات انسان خواهد بود.