راه‌های ارتباطی سیروان نیازمند اعتبار| مردم از زیرساخت‌ها گلایه دارند

یلام- راه‌های ارتباطی شهرستان سیروان برای توسعه نیازمند تزریق اعتبار هستند، مردم شهرستان همچنان از وضعیت زیرساخت‌های این منطقه گلایه دارند.

بازار؛ گروه استان‌ها: سیروان از شهرستان‌های تازه تاسیس در شمال استان ایلام است که در بخش زیرساخت‌های راهسازی نیازمند توجه است، بیشتر مردم شهرستان از وضعیت زیرساخت‌های شهرستان رضایت ندارند.

راه ارتباطی «چم جنگل – آبزار» مسیری پرپیچ و خم در این شهرستان است که قرار است حلقه اتصال جاده لومار به بدره باشد، این راه دارای مشکلاتی زیادی است که بعد از پیگیری‌های مکرر، رانندگان متوجه آسفالت غیراستاندارد این مسیر شدند که باعث گلایه مردم شده است.

گلایه مردم از وضعیت آسفالت کردن راه‌های ارتباطی
یکی از اهالی این منطقه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: آسفالت مسیر چم جنگل – آبزار بسیار بی کیفیت است، این آسفالت با دست هم سریع جدا شود، این وضعیت آسفالت اصلاً مناسبت نیست چراکه مقداری قیر روی آن پاشیده شده و تمام لاستیک خودروها را پر از قیر می‌کند.

محمد صادقی افزود: به این اقدام آسفالت کردن نمی‌گویند، بلکه شبیه رفع تکلیف کردن کار است، چرا مسئولان هزینه‌های بیت المال را به این روش خراب می‌کنند.

وی گفت: اگر قرار است کاری در این راه صورت بگیرد اساسی و کارشناسی شده باشد تا نتیجه‌ای رضایت بخش داشته باشد.

۱۰ میلیارد تومان برای آسفالت راه ارتباطی «چم جنگل – آبزار» نیاز است
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در این خصوص در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: هفت کیلومتر از مسیر «چم جنگل – آبزار» نیاز به روکش آسفالت دارد.

به قطع یقین این موضوع را پیگیر خواهیم کرد که در ادامه عملیات لکه گیری آن به صورت اصولی و بهتر انجام شود

محمدرضا رضایی افزود: راهداری استان پیگیر اعتبارات ملی و استانی در این خصوص آسفالت این مسیر است، بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که آسفالت این پروژه انجام گیرد.

راه‌های ارتباطی سیروان نیازمند اعتبار| مردم از زیرساخت‌ها گلایه دارند

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اعتبارات سال ۱۴۰۰ و موافقت نامه‌ها نهایی نشده است، تا تخصیص اعتبار چاره‌ای نیست و باید حتماً این مسیر را لکه گیری کنیم که مسیر تردد روستائیان از این وضعیت مقداری بهبود پیدا کند.

رضایی افزود: در بحث نظارت‌ها بر آسفالت مسیر، در برخی از مقاطع ممکن است در کار همکاران راهداری سهل انگاری صورت گرفته باشد، فعلاً اولویت بر این اساس گذاشته شده که چاله‌های مسیر را پر کنیم و مسیرها و نقاطی که نشت دارند به صورت آسفالت رگلاژی انجام دهیم.

وی عنوان کرد: به قطع یقین این موضوع را پیگیر خواهیم کرد که در ادامه عملیات لکه گیری آن به صورت اصولی و بهتر انجام شود.

محور سیروان- بدره در پیچ و خم اعتبارات
با گذشت حدود ۱۶ سال از ساخت محور سیروان به بدره این طرح هنوز به بهره برداری نرسیده است، پروژه‌ای که ظاهراً زمان از دستش در رفته است.

طبق گفته مسئولان تاکنون برای احداث این پروژه ۲۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده اما سوال و مطالبه مردم این است که چرا با گذشت سال‌ها از اجراشدن این پروژه عزم جدی برای بهره برداری آن وجود ندارد

بهره برداری از این طرح علاوه بر اتصال سیروان به شهرستان بدره، مسیر شهرستان‌های چرداول و سیروان به بدره، دره شهر و آبدانان را نیز بیش از ۸۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.

مردم از اینکه کار پروژه به درازا کشیده گله مند هستند. یکی از اهالی این بخش در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مگر این پروژه نیازمند چه مقدار اعتبار است که سال هاست هنوز به اتمام نرسیده است.

مهدی محمد یاری افزود: مسئولان چندین بار وعده افتتاح این مسیر را به مردم دادند که آخرین بار قرار شد در هفته‌های گذشته به بهره برداری برسد اما این مسیر باز افتتاح نشد.

طبق گفته مسئولان تاکنون برای احداث این پروژه ۲۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده اما سوال و مطالبه مردم این است که چرا با گذشت سال‌ها از اجراشدن این پروژه عزم جدی برای بهره برداری آن وجود ندارد.

راه‌های ارتباطی سیروان نیازمند اعتبار| مردم از زیرساخت‌ها گلایه دارند

با بهره برداری از این پروژه بزرگ علاوه بر خروج شهرستان سیروان از یک بن بست جغرافیایی باعث تسهیل در تردد بین استان‌های خوزستان، کرمانشاه، و ایلام خواهد بود.

توجه ویژه به راه‌های شهرستان سیروان
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز اظهار کرد: طول جاده قاضی خان – بدره ۱۳ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن در محدوده شهرستان سیروان تکمیل شده است.

عبدالله بهادری افزود: هفت کیلومتر باقیمانده این پروژه در شهرستان بدره است که هم اکنون در مرحله پایانی عملیات آسفالت قرار دارد.

وی افزود: اصلاح، تعریض، حذف نقاط پر حادثه و گردنه‌های منتهی به مسیر قاضی خان- بدره نیز در دستور کار قرار دارد و این طرح نیز به زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

بهادری عنوان کرد: عملیات اجرایی پروژه راهسازی چشمه چاهی – سفیدخانی در محور ایلام – سیروان در دو قطعه در حال انجام است، این طرح به منظور کاهش مسیر مرکز استان به مرکز شهرستان سیروان و همچنین حذف نقاط پرحادثه اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: احداث این پروژه هشت کیلومتری، بیش از هشت کیلومتر مرکز استان را به شهرستان سیروان نزدیک می‌کند.

با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان سیروان، جاده‌های این شهرستان نیازمند تزریق اعتبار برای استانداردسازی هستند، بسیاری از مردم برای رفت و آمد به مرکز استان دچار مشکل هستند.