به کارگیری نیروی متخصص به حل مشکلات زیست محیطی کمک می‌کند

ایسنا/همدان مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه نبود مدیران متخصص یک ضعف در این سازمان است، گفت: به کارگیری نیروهای متخصص در بدنه این مجموعه می‌تواند به حل مشکلات زیست محیطی کمک ‌کند.

به گزارش ایسنا، محسن جعفری‌نژاد بسطامی چهارشنبه ۲۰ مرداماه در مراسم تجلیل از فعالان رسانه‌ای حوزه محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه روابط عمومی و محیط زیست باید یک حوزه تخصصی باشد، افزود: حوزه محیط زیست یک بخش تخصصی است و کار خبرنگاری و روزنامه نگاری در این حوزه یک امر تخصصی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به مسائل و مشکلات زیست محیطی باید به صورت تخصصی نگاه کرد، یاداور شد: تاکنون مسئله تخصص در سازمان حفاظت محیط زیست کمرنگ دیده شده است.

جعفری‌نژاد بسطامی اظهار کرد: متأسفانه مسئله ضرورت تخصصی بودن محیط زیست به عنوان فکر، اندیشه و چالش مطرح نشده و به دلیل عمیق و تخصصی دنبال نکردن مسائل، یک موضوع یا چالش به مدت کوتاهی دنبال و سپس فراموش می شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: بازتاب مشکلات دامنه الوند شهر همدان و تالاب آق گل ملایر توسط رسانه‌ه از جمله اقدامات ماندگاری است که در این حوزه صورت گرفت.

وی یادآور شد: باید در زمینه چالش‌های زیست محیطی و مشکلاتی مانند کمبود آب نشست و میزگردهای تخصصی با دیگر سازمان‌ها برگزار کرد تا اظهارات علمی و خوب و درست هر چند چالشی مطرح شود.

جعفری نژاد بسطامی با اشاره به اینکه امروز دغدغه‌مندان محیط زیست در حوزه رسانه، جوامع و اقشار مردمی افزایش یافته است، گفت: تغییر نگرش مردم به اینگونه مسائل نشان می‌دهد شناخت آنها نسبت به اهمیت وجودی محیط زیست بالا رفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان اظهار کرد: خبرنگاران این حوزه پیشگام‌تر از مسئولان چالش‌های زیست محیطی را شناسایی کرده و پیگیر علل بروز و ظهور این چالش‌ها هستند.