۱۷ هکتار از جنگل‌های مریوان طعمه آتش شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گفت: در چند روز گذشته بیش از ۱۷ هکتار از جنگل‌های مریوان در روستا‌های هنجیران و قامیشله طعمه حریق شدند.

۱۷ هکتار از جنگل‌های مریوان طعمه آتش شد | خبرگزاری صدا و سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان، آزاد نامداری اعلام کرد: آتش سوزی جنگل روستا‌های هنجیران و قامیشله با تلاش اکیپ‌های منابع طبیعی و انجمن چیا مریوان اطفاء شده است.

وی با اشاره به آتش‌سوزی اخیر در مریوان گفت: ۵۰ درصد از مساحت این آتش‌سوزی‌ها سطحی بوده و با تلاش اکیپ‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان و کمیته اطفای حریق انجمن چیا هم‌اکنون مهار شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با بیان اینکه علت آتش‌سوزی فعلا مشخص نشده است گفت: آتش‌سوزی روستا‌های هنجیران و قامیشله در دو روز گذشته چندین بار مهار شده است، اما با وزش باد و یا انتقال زغال به نقاط دیگر آتش دوباره زبانه خواهد کشید.

نامداری گفت: تیم‌های اداره منابع طبیعی در محل روستا‌های هنجیران و قامیشله حاضر هستند تا در صورت شروع مجدد آتش‌سوزی به سرعت آن را مهار کنند.

وی وجود یک بالگرد انحصاری را یکی از ضروریات کنترل آتش در ساعات اولیه ذکر کرد و یادآور شد: بودجه کافی در اختیار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان برای کنترل حجم زیاد آتش در دسترس نیست و در این میان بدون وجود بالگرد و به دلیل صعب‌العبور بودن مناطق جنگلی مریوان ساعت‌ها طول میکشد تا اکیپ‌های اطفای حریق در منطقه حاضر شوند.