خشکسالی، زنگ خطر نابودی حیات وحش استان یزد

معاون فنی حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: کم آبی حیات وحش یزد را با خطر نابودی مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حبیبی پور معاون فنی حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: طی چند دهه قبل به سبب برداشت بیش از حد از سفره‌های آب زیرزمینی و مدیریت اشتباه منابع آبی و همچنین خشکسالی‌های متوالی، بسیاری از چشمه‌ها و منابع آبی که نقش حیاتی در تامین آب حیات وحش در یزد داشته اند، کم آب یا خشک شده اند.

او افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست یزد برای تامین آب مورد نیاز حیات وحش، نسبت به ساخت آب انبار و نصب تانکر در مناطقی که با مشکل کم آبی مواجه بودند، اقدام کرده است.

حبیبی پور گفت: چشمه‌های طبیعی و آبشخور‌ها به خصوص در فصل گرما از اهمیت زیادی برای حیات وحش برخوردار است و سرکشی، مرمت، بهسازی و تمیز کردن چشمه‌ها و آبشخور‌ها در دستور کار محیط بانان است.

او اظهار داشت: محیط بانان با تلاش و زحمت فراوان امکان استفاده از آب را برای حیات وحش در گرمای سوزان استان یزد فراهم می‌کنند.

حبیبی پور عنوان کرد: هر سال قبل از شروع فصل گرما آب انبار‌ها به وسیله روان آب‌های سطحی حاصل از باران یا به وسیله تانکر‌های آب پر می‌شوند.

او تصریح کرد: ساخت آبشخور یا افزودن هر گونه منابع آبی جدید باید پس از بررسی دقیق و کارشناسی انجام شود، زیرا هرگونه دخالت نابه جا در طبیعت باعث به هم ریزی نظم آن می‌شود.