ساخت آبشخور‌های متعدد در مناطق مختلف کرمانشاه

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از ساخت آبشخور‌های متعدد در مناطق مختلف استان با همکاری همیاران محیط زیست و خیران به منظور تأمین آب آشامیدنی حیات وحش خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : با توجه به کاهش نزولات آسمانی و بحران کم آبی وضعیت زیستی حیات وحش استان به خطر افتاده بود که خوشبختانه با تلاش محیط بانان، همیاران محیط زیست و خیران با احداث آبشخور‌های متعدد در سطح استان به ویژه شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و پاوه آب حیات وحش استان تأمین شده است.

او گفت : تعدادی از این آبشخور‌ها بصورت مکانیزه آبگیری می‌شوند و تعدادی دیگر با همکاری محیط بانان، ماشین‌های آتش نشانی و دستگاه‌های خدمات رسان آبگیری می‌شود.

او افزود: با توجه به بحران کم آبی خوشبختانه این اقدام ارزشمند خیران و دوستداران طبیعت موجب شده است که در سالجاری دغدغه‌ای بابت تأمین آب حیات وحش نداشته باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: بدون مشارکت مردم حفاظت از عرصه‌های طبیعی و گونه‌های زیستی و جانوری امکانپذیر نیست و همواره نیازمند یاری هم استانی‌ها در این زمینه هستیم.

یاوری از عموم مردم طبیعت دوست استان به ویژه خیران و همیاران محیط زیست که محیط بانان را در احداث این آبشخور‌ها برای تأمین آب حیات وحش یاری رسانده اند، تقدیر و تشکر کرد .