۳۰ هزار قطعه ماهی از تلف شدن در اشنویه نجات یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: ۳۰ هزار قطعه ماهی در رودخانه “گادر” با همت یگان حفاظت و دوستداران محیط زیست از مرگ حتمی و تلف شدن نجات یافت.

۳۰ هزار قطعه ماهی از تلف شدن در اشنویه نجات یافت

کریم خضری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:با توجه به کاهش دبی آب رودخانه گادر و بازدید میدانی از محل، امکان تلف شدن ماهی‌ها پیش بینی شد.

وی ادامه داد: در مرحله اول با اقدام به موقع یگان حفاظت محیط زیست و همت جوانان طبیعت دوست، تعداد زیادی از ماهیان گرفتار شده در حوضچه‌های باقیمانده در مسیر این رودخانه زنده‌گیری و در داخل آب رودخانه‌ گادر رهاسازی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه افزود: طی فراخوان و همت تشکل های مردمی ۳۰ هزار قطعه ماهی از مرگ حتمی نجات یافتە و بە بخش سرآب رودخانە منتقل شدند.

خضری گفت:در صورتی که کشاورزان بدون رعایت حق آبه محیط زیست اقدام به قطع آب در آب‌بندها کنند و موجب مرگ آبزیان شوند، اداره حفاظت محیط زیست موضوع را از طریق محاکم قضایی پیگیری خواهد کرد.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌های مهم استان به‌شمار می‌آید.