انتقال آب از رودخانه چرداول به شالیزار‌ها برای آبزیان مشکل زا شده است

ابدالی گفت: برنجکاران مناطق چرداول با ایجاد انشعابات انتقال آب به داخل شالیزار‌های برنج باعث آسیب زدن به آبزیان رودخانه جاری در این شهرستان شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،غلامرضا ابدالی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: برنجکاران منطقه چرداول برای تامین آب مورد نیاز شالیزار‌های خود از روان آب‌های این شهرستان به سمت اراضی زراعی خود استفاده کرده اند.

او افزود: همین امر باعث شد تا حیات موجودات آبزی از جمله ماهیان این رودخانه‌ها به خطر بیفتند و این آبزیان در چاله‌های طول مسیر کانال‌های حفر شده گیر کنند.

ابدالی یادآور شد: نیرو‌های حفاظت محیط زیست با کمک مردم محلی و انجمن‌های مردم نهاد زیست محیطی این آبزیان افتاده در چاله‌های آب را به مناطق دیگر شهرستان از جمله تنگه قیر منتقل می‌کنند.

او اضافه کرد: حفاظت محیط زیست مراتب اعتراض خود را به سازمان جهاد کشاورزی و شرکت امور آب در این خصوص اعلام کرده است چرا که با وجود ممنوعیت کشت برنج، اما کشاورزان برخی مناطق استان ایلام همچنان به کشت برنج ادامه می‌دهند.

ابدالی ادامه داد: کشاورزان در سال‌های کم بارش از آب رودخانه‌ها و روان آب‌ها برای آبیاری اراضی زراعی و باغی خود استفاده می‌کنند که این اقدام موجب بروز مشکلات زیست محیطی برای حیات آبزیان و سایر جانداران وابسته به این زیستگاه‌های آبی می‌شود.