مرکز غیرمجاز پرورش حیوانات اهلی در جم تعطیل شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جم گفت: مرکز غیرمجاز پرورش حیوانات اهلی به دلیل نداشتن مجوز و نگهداری غیراصولی حیوانات، غیرفعال شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدتقی محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم بیان کرد: در پی گزارش رسیده به این اداره، همراه با اداره دامپزشکی شهرستان از مرکز نگهداری حیوانات اهلی بازدید و مشخص شد در این مرکز که مجوز ندارد،۳۲ راس الاغ ماده در حال نگهداری است که به علت سوء تغذیه و نگهداری غیراصولی ۵ راس از آن‌ها تلف شده‌اند.

او افزود: اداره‌های حفاظت محیط زیست و دامپزشکی جم اخطاریه‌های مهلت دار برای گرفتن مجوز لازم و نگهداری اصولی صادر شد که با توجه به پاسخگو نبودن مسئول مربوط، موضوع از طریق مراجع قضائی پیگیری شد و با توجه به دستور کتبی دادستان، برای واگذاری این حیوانات به افراد واجد شرایط که جایگاه و تغذیه مناسب برای حیوانات بتوانند فراهم کنند و به تایید اداره حفاظت محیط زیست و دامپزشکی شهرستان برسند اقدام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جم ادامه داد: بنا به اظهارات کارگران مرکز پرورش حیوانات، فرد سرمایه گذار از یکی از شهرستان‌های شمالی کشور در شهرستان جم حضور یافته و در یکی از روستا‌های این شهرستان به صورت غیرمجاز تعدادی الاغ خریداری کرده بود و در نظر داشت که بابت این اقدام وام کلانی را دریافت کند.

محمدی عنوان کرد: از شروع این اقدام در اواخر سال ۹۹ در گزارش‌های رسیده از طرف ساکنان، بازدید‌های مشترک محیط زیست و دامپزشکی شهرستان بر روی این مرکز آغاز شد. تذکرها و اخطار‌ها به مسول سایت اثرگذار نبود و روز به روز شاهد مرگ و میر این حیوانات بودیم.