دو پرونده قضائی برای متولیان مدیریت پسماند در بوشهر تشکیل شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهرگفت: دو فقره پرونده قضایی برای متولیان مدیریت پسماند تشکیل شده و هم اکنون در حال پیگیری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بوشهر در سال ۱۴۰۰، با حضور شهرداران و اعضای کارگروه در محل فرمانداری بوشهر برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر در این نشست گفت: پارسال بیش از ۲۰۰ مورد بازدید از مراکز تولید و دفن زباله در شهرستان انجام گرفت که ۸۹ مورد اخطاریه صادر شد و در نهایت دو فقره پرونده قضائی نیز برای متولیان مدیریت پسماند تشکیل شد که هم اکنون در حال پیگیری است.

صادق پورسالم با اشاره به جایگاه نظارتی اداره حفاظت محیط زیست در قانون مدیریت پسماند، افزود: مطابق قانون مدیریت پسماند، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها متولی اجرای این قانون هستند، اما با وجود گذشت بیش از ۸ سال از آخرین مهلت این قانون برای ساماندهی محل‌های دفن پسماند، در عمل شاهد هستیم که کار خاصی در محل‌های دفن پسماند صورت نگرفته و ضروری است متولیان در این خصوص اقدام فوری و جدی کنند.

او عنوان کرد: بدیهی است کارگروه مدیریت پسماند شهرستان به طور جدی موضوع ساماندهی محل‌های دفن پسماند را پیگیری و ارزیابی خواهد کرد.