ورود به جزایر پارک ملی دیر- نخیلو ممنوع است

اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر اعلام کرد: با توجه به فرارسیدن زمان اوج لانه گزینی و زاد آوری پرندگان مهاجر در جزایر پارک ملی دیر- نخیلو، ورود به این مناطق ممنوع است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون در زمان اوج لانه گزینی و زاد آوری پرندگان مهاجر جوجه آور تابستان گذران استان به ویژه در جزایر پارک ملی دیر -نخیلو و منطقه حفاظت شده‌ مُند قرار داریم، ورود گردشگران، محققان و صیادان به این جزایر تا پایان مرداد ممنوع خواهد بود.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده است برای حفظ آرامش و شرایط بهینه زادآوری این پرندگان شاخص و جلوگیری از بروز استرس و آسیب‌های ناشی از حضور افراد در این زیستگاه‌ها، با اداره کل حفاظت محیط زیست و ماموران اجرایی مناطق تحت مدیریت استان همکاری کنند و از رفتن به این جزایر بدون هماهنگی و کسب مجوز مکتوب از این اداره کل، خودداری شود.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرده است: فقط در موارد خاص و با رعایت ضوابط و ملاحظات استاندارد و همراهی نماینده محیط زیست، مجوز ورود به این جزایر پارک ملی دیر -نخیلو صادر می‌شود.