عامل تیراندازی و جراحت یک محیط بان به سه سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از محکومیت ضارب یک محیط بان، به ۳ سال حبس و پرداخت دیه خبر داد. به گفته وی دو همدست وی نیز از بابت تخلفات محیط زیستی هر کدام به یک سال حبس، محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از محکومیت ضارب محیط بان و دو متخلف محیط زیستی در این استان خبر داد.

شهرام احمدی در این خصوص گفت: در جریان شناسایی و برخورد ماموران با ۳ نفر متخلف شکار غیرمجاز در پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد، ماموران یگان حفاظت محیط زیست در این منطقه، موفق به دستگیری یک نفر از این متخلفان مسلح می‌شوند.

وی اظهار داشت: در پی این اقدام، یکی از متخلفان متواری شده، به سمت ماموران شروع به تیراندازی می‌کند و در نهایت یکی از محیط‌بانان از ناحیه پا مورد اصابت گلوله متخلفان قرار می‌گیرد و هر ۳ متخلف متواری می‌شوند.

احمدی ادامه داد: پس از این رخداد، حفاظت محیط زیست استان با دستور مقامات قضایی و همکاری نیروی انتظامی و پلیس آگاهی موفق به شناسایی ضارب و دیگر متخلفان شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: پس از انجام مراحل قانونی، ضارب محیط‌بان به سه سال حبس و پرداخت دیه، و دو متخلف دیگر به یک سال حبس محکوم شدند.

احمدی در خاتمه با اشاره به لزوم برخورد قاطع با متخلفان برای ایجاد بازدارندگی، گفت: ۲ نفر از این متخلفان از استان همجوار و دارای سابقه کیفری شکار غیرمجاز بوده‌اند.