پیگیری اجرای عملیات هوادهی وکلرزنی «شازده رودخانه »بابلسر / اخطار چندبار‌ه‌ محیط زیست استان به مسئولان

در پی انتشار خبر ورود فاضلاب شهری بابل به رودخانه شازده بابلسر در استان مازندران ، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: با توجه به وجود آلودگی در این رودخانه عملیات راهبری، هوادهی و کلرزنی آن با فوریت انجام می شود. پیگیری اجرای عملیات هوادهی وکلرزنی «شازده رودخانه »بابلسر / اخطار چندبار‌ه‌ محیط زیست استان  به مسئولان

به گزارش خبرنگار ایلنا، رودخانه « شازده » در بابلسر یکی از رودخانه‌های اصلی مازندران و یکی از شریان‌های حیاتی استان است که بین دو شهرستان بابل و شرق بابلسر واقع شده و به دریای خزر منتهی می‌شود. در ماه‌های اخیر سرازیر شدن پساب‌ها و فاضلاب شهری به شازده رودخانه، یکی از دغدغه های مهم مردم بابل و بابلسر و حتی مازندران تبدیل شده است.
براساس این گزارش، در حالی این پساب ها و فاضلاب ها به ” شازده رودخانه” سرازیر می‌شود که تمام رودخانه‌های منتهی به دریای خزر به عنوان اکوسیستم‌های حساس برای پایش آلاینده‌ها در اولویت فعالیت های نهادهای زیست محیطی و شهری قرار دارد.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در این باره معتقد است: پایش و نظارت از دستورات مهم در این اداره کل است که با قوت اجرایی می شود.
محمودعلی رکنی در گفت‌و گو با ایلنا افزود: فاضلاب شهری سامانه آنلاین دارد و در رابطه با “شازده رودخانه” رودخانه ای مابین بابل و بابلسر، گزارش‌هایی اعلام شد که از ابتدای سال پایش و نظارت آن در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار داشت: از ماه‌های ابتدایی سال 98 نمونه برداری انجام شد و مشکل خاصی وجود نداشت اما در ادامه با غیر فعال شدن دستگاه هوازن و کلرزنی مسئله با قوت بیشتری نظارت شد و آبفای شهری تاکید کرد که راه اندازی می شود و تعمیر شد.
رکنی ادامه داد: در تیرماه سال جاری مجددا” پایش انجام شد و آلودگی شیمیایی و بیولوژیکی مشاهده شدکه اخطاریه توسط اداره محیط زیست بابل و بابلسر ارائه شد.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در 26شهریور ماه امسال مجدداً پایش انجام شد و آلودگی از حد استاندارد بالاتر بود.
رکنی افزود: روز گذشته هم بازدید و پایش انجام شد که اعلام شد سیستم احتیاج به راهبری دارد و باید آنالیز شود و نتیجه نهایی در حال بررسی است.
وی با اعلام اینکه از وضعیت ” شازده رودخانه” راضی نیستیم، یادآور شد: در بحث راهبری، هوادهی و کلرزنی باید رایزنی انجام و با فوریت مسائل و مشکلات پیگیری شود.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در بحث مشکلات زیست محیطی ملاحظه‌ای نداریم و اخطار و برخورد با متخلفان با قوت اجرایی می شود.