رویش ویلا از شالیزارها تعجب ندارد

ارسال کننده خبر اردلان فضلی

رویش ویلا از شالیزارها تعجب ندارد

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس با گلایه شدید از بی توجهی های حجتی وزیر جهادکشاورزی نسبت به مشکلات کشاورزان، گفت: با روند مدیریتی درپیش گرفته شده در بخش کشاورزی هیچ انگیزه ای برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی وجود ندارد بنابراین وقوع دوباره سیل در استانهای شمالی قطعی است.

قاسم احمدی لاشکی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با یادآوری وقوع سیل هفته گذشته در استانهای شمالی و تاثیر مستقیم تغییر کاربری اراضی در بروز این حوادث، گفت: تا امروز بنده جزء افراد موافق و حامی جدی برخورد با تغییر کاربری اراضی بودم اما از امروز دیگر انگیزه ای برای پیگیری این موضوع ندارم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت هیچ حمایتی از کشاورزان نمی کند و کشاورز تمام هستی و زندگی خود را دارد از دست می دهد، افزود: وقتی دولت از کشاورزان خسارت دیده گرفتار برف و سرما پشتیبانی نمی کند و یک قدم برای جبران خسارت های وارده به این قشر زحمتکش برداشته نمی شود با کدام انگیزه می توان آنها را به ماندن پای کشاورزی و ادامه کار مجاب کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم به بحران همیشگی و کمبود آب در بخش کشاورزی و نبود راهکار و تدبیری برای مهار این مشکل اشاره کرد و گفت: وقتی دولت الزامات اولیه و نهاده های کشاورزی مثل کود شیمیایی را در اختیار کشاورزان قرار نمی دهد به چه امیدی می توان گفت مردم کشاورزی و تولید را رها نکنید.

احمدی لاشکی با ابراز گلایه شدید از حجتی وزیر جهاد کشاورزی به علت بی توجهی نسبت به مشکلات کشاورزان، تصریح کرد: با شعار دادن و کارهای واکسی و تشریفاتی دردی از کشاورزان درمان نمی شود.

با بی توجهی مسئولان رویش ویلا از شالیزارها تعجب ندارد

وی تاکید کرد:اگر مازندران زمانی قطب کشاورزی بود ، مردم انگیزه داشتند اما امروز دیگر کار کشاورزی برای مردم توجیه اقتصادی و سودی ندارد و کسی هم به این قشر و مشکلات آنها توجهی نمی کند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس ادامه داد: با وجود این شرایط سخت قطعا به جای رویش شالی از شالیزارها، قد کشیدن خانه ها و ویلاها از این اراضی جای تعجب ندارد چرا که ما هیچ گام موثری برای حل مشکلات کشاورزان و بهبود وضعیت بخش کشاورزی برنداشتیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم در خصوص پرداخت خسارت به مردم حادثه دیده برف و سرمای گذشته که خسارتهای زیادی دیدند، تصریح کرد: بعد از گذشت 6 ماه از وقوع برف و سرمای شدید در مازندران هیچ گونه تسهیلات و خساراتی از طرف دولت به دامداران و کشاورزان آسیب دیده پرداخت نشده و فقط حرف و شعار شنیده شده است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه وضعیت مردم حادثه دیده بسیار نامطلوب است و با وقوع سیل هفته گذشته وضعیت آنها بدتر هم شد، افزود: دولت حتی تا کنون خسارت های سیل سال 90 کلاردشت را پرداخت نکرده است و آثار آن حادثه هنوز مشاهده می شود.

بازهم سیل می آید/ تدوین طرح جامع سیلاب راهکار حل بحران

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با یادآوری اینکه سال گذشته به دولت پیشنهاد دادیم برای جلوگیری از بروز سیل در مازندران طرح جامع سیلاب تهیه شود، گفت: به جای اینکه بعد از وقوع سیل به مردم حادثه دیده والور و پتو بدهیم باید علت و منشا بروز این سیلاب ها شناسایی و رفع شود و این کاری شدنی بوده و غیر ممکن نیست.

احمدی لاشکی با اشاره به ضرورت ایجاد سیل بندها و استخر در بالا دست ها، تصریح کرد: دولت به این پیشنهادها توجهی نکرد و امسال هم فقط حرف زده شد بنابراین با این رویه مدیریتی که برای پیشگیری از بروز سیل در پیش گرفته شده وقوع دوباره و چند باره این حوادث قطعی است و جای تعجب ندارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم باید برای شهرهای ویژه و در معرض وقوع سیل نوشهر، چالوس، کلاردشت، بهشهر، میان درود و نکا طرح جامع سیلاب تهیه و اجرایی شود، یادآور شد: در صورت تهیه و اجرای این طرح می توان امیدوار بود مردم این مناطق از این حوادث در امان باشند.