لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان به مجلس ارائه شده است

به دنبال انتشار مطلبی در رسانه ها و فضای مجازی مبنی بر اینکه لایحه  حمایت از محیط بانان و جنگلبانان به مجلس ارائه نشده است، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به این موضوع واکنش نشان داد.

ارسال کننده : نادر زندی

ابتکار با انتشار تصویر نامه ای به امضای رییس جمهور در کانال تلگرام خود نوشت: «لایحه حمایت از محیط بانان به امضای رییس‌جمهور روحانی دو ماه پیش به مجلس تقدیم شده است. عدم ارایه آن تکذیب می شود. این هم تصویر نامه…»

بر اساس این لایحه ماموران اجرائی محیط زیست (محیط بانان) و جنگلبانان از حیث مسوولیت جزایی و مدنی دیه و خسارات وارده به اشخاص ثالث و همچنین جبران خسارات وارده به آنان در قبال صدمات جانی و ضرر و زیان مالی که در جهت انجام وظیفه متحمل می شوند و کمک مالی به آنان و خانواده شان در دوران تعقیب و بازداشت و بعد از آن، مشمول مواد (۱۲) تا (۱۵) قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری (مصوب ۱۳۷۳) و در مورد بیمه عمر و حوادث و انواع بیمه های متداول دیگر و نحوه تامین حق بیمه مشمول قانون بیمه عمر و حوادث پرسنل، بازنشستگان و وظیفه بگیران نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان تابعه یا وابسته به آنها (مصوب ۱۳۷۶) و اصلاحات بعدی خواهند بود.