ورود روزانه 83 هزار مترمکعب فاضلاب به آب های ساحلی بندرعباس

 مجید وفادار سه شنبه در یک نشست خبری افزود: آلودگی میکروبی پساب خروجی تصفیه خانه های بندرعباس بالاتر از حد مجاز است و گزارش کارشناسی آن ، اردیبهشت امسال جهت تصمیم گیری برای دادستان بندرعباس ارسال شد.

ارسال کننده : نادر زندی

وی با اشاره به فعالیت کمیته پایش شناگاه های ساحلی به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان اظهار داشت: تاکنون 230مورد پایش شناگاه های ساحلی انجام شده و این کمیته باید در سواحل آلوده به مردم هشدار دهد تا از شنا خودداری کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در بخش دیگری از این نشست خبری به موضوع ساخت و ساز در حریم ساحلی اشاره و اضافه کرد: پلاژ بانوان شهرداری در منطقه سوروی بندرعباس و پلاژ قشم مجوز زیست‌ محیطی ندارند و نمی توانند به عنوان پلاژ مورد استفاده قرار گیرند.
وفادار خاطرنشان کرد: علاوه بر پلاژ بانوان شهرداری بندرعباس، سازه آکواریوم این نهاد و بازار ماهی‌فروشان بندرعباس، مجتمع گردشگری هخامنش، اسکله نخل ناخدای بندرعباس ، موج شکن جنوب فرمانداری و یادمان شهدای ایرباس که کاربری تجاری به آن اضافه شده است، مجوز زیست محیطی ندارند.
وی تصریح کرد: مرجع قضایی از سه سال قبل، فهرست تمام این ساخت و سازهای غیرمجاز را در اختیار داشته و محیط زیست تنها مرجع پاسخ به استعلام ها دراین باره است.
وفادار تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان هیچ گاه وارد مسائل سیاسی نشده و بر این اساس نظر نمی دهد و در ساحل بندرعباس طرح‌هایی مانند اسکله نخل ناخدا در دست ‌ساخت است که بارها مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم اما وقتی استاندار وقت (دولت دهم) آن را تأیید کرد و نظر کارشناسان زیست‌محیطی نادیده گرفته شد، دیگر کاری از دست محیط زیست برنمی‌آید.
این مسئول در پاسخ به پرسشی در باره وضعیت سمن های (سازمان های مردم نهاد) زیست محیطی اظهار داشت: حدود 55 سمن زیست محیطی در استان به ثبت رسیده که حدود نیمی از آنها تخصصی هستند و تعدادی از آنها مجوز نهایی فعالیت را دریافت نکرده اند و در مجموع حدود 60 درصد آنها فعال هستند.
وی یادآور شد: اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان هیچ ردیف اعتباری برای حمایت از سمن ها ندارد و اختصاص بودجه به آنها برعهده استانداری است.
وفادار خاطرنشان کرد: با وجود نداشتن ردیف اعتباری جداگانه، از ظرفیت واحدهای صنعتی برای حمایت از برخی طرح های زیست محیطی سمن ها استفاده کرده ایم که پروژه حمایت از خرس سیاه یا نجات لاک پشت ها از جمله این طرح هاست.