عضو انجمن زیستشناسی ایران با بیان این که بیش از ۳۰ درصد نفت جهان از تنگه هرمز عبور میکند، گفت: حجم زیادی از فعالیتهای کشتیرانی از جنبههای مختلفی منجر به آلودگی دریا میشود.
دکتر علیرضا صفاهیه در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به عوامل آلودگی آبهای خلیج فارس اظهار کرد: خلیج فارس منطقهای پر تنش و پر استرس از نظر آلودگی است. با توجه به اینکه بیش از ۳۰ درصد نفت جهان از تنگه هرمز عبور میکند و از این مسیر به سایر نقاط دنیا ترانزیت میشود، همین مساله باعث ترافیک عظیمی از نفتکشها و حجم زیادی از فعالیتهای کشتیرانی شده که از جنبههای مختلفی منجر به آلودگی دریا میشود. ادامهی مطلب










آخرین دیدگاهها