کاوه مدنی، معاون سازمان محیط زیست، ایران را ترک کرده است. او در جریان یک سفر کاری استعفا داده است. کاوه مدنی، دانشمند مستقل حوزه محیط زیست، برای همکاری با دولت روحانی به ایران بازگشته بود.
مه 07
عامل شکار یک ماده پلنگ آبستن در شهرستان ایذه دستگیر شد
به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر شکار یک پلنگ در مناطق کوهستانی بخش دهدز، نیروهای محیط زیست شهرستان ایذه به تحقیق در این رابطه پرداختند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه در این باره گفت: نیروهای محیط زیست پس از کسب اطمینان از بروز و شناسایی یک مظنون در این رابطه موضوع را با مقام قضایی در میان گذاشتند.
عباس سلطانی اظهار داشت: محیط بانان روز دوشنبه ۹۷/۲/۱۰ پس از اخذ حکم ورود به منزل و نیابت قضایی عازم ارتفاعات دهدز شده و وارد منزل مظنون شدند و به تفتیش این مکان پرداختند.
در بازرسی از این مکان پوست یک پلنگ ماده و بالغ که حدودا دوماه قبل شکار شده بود و متهم قصد فروش آن را داشته کشف و ضبط شد.
در این رابطه یک متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید. ادامهی مطلب
مه 07
دامدار بیرحم سوادکوهی ماده پلنگ گرفتار در تله را با شلیک گلوله از پای درآورد
یکی از دامداران اهل منطقه منطقه لفور سوادکوه پس از آنکه یکی از گاوهایش طعمه پلنگ شد، اقدام به تعبیه تله فلزی در کنار لاشه گاو نمود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه در این باره گفت: پس از آنکه پلنگ مجددا برای تغذیه به سراغ لاشه آمده بود در تله فلزی گرفتار شده و پای پلنگ به شدت آسیب دیده بود.
ابراهیم فلاحی اظهار داشت: متاسفانه دامدار متخلف در نهایت بیرحمی ماده پلنگ گرفتار در تله را با شلیک اسلحه شکاری از پای درآورد. ادامهی مطلب
مه 06
سونامی نمک در مرگ دریاچه
اقدامات ستاد احيا، روند هيدروليژيكي طبيعي درياچه را برهم زده و خسارتهاي بسياري به پوشش گياهي آن منطقه وارد كرده است.با انتقال آب از دریاچه خزر و وان ترکیه نمیتوانیم مشکل دریاچه ارومیه را به صورت پایدار حل کنیم. این روشها تنها یک مسکن کوتاه مدت است.
ادامهی مطلب
مه 06
خوزستان در سال گذشته ۴ روز هوای پاک داشت
احمدرضا لاهیجان زاده شامگاه شنبه در نشست کمیته استانی آلودگی هوا در استانداری خوزستان اظهار کرد: این کارگروه تقریباً در دهه ۸۰ یعنی از سال ۷۸ و ۷۹ به بعد با مصوبه دولت تشکیل و استانداران رئیس و دبیری آن با محیط زیست بود؛ این در حالی است که در استان خوزستان طی سالهای اخیر بیشتر به ریزگردها توجه میشد.
آوریل 26
وضع آب تهران نگران کننده و ذخایر آن در پایینترین حد است
مدیر عامل شرکت آب منطقهای تهران گفته است که از همین امسال باید نگران وضعیت آب در سال ۹۸ بود. به گفته او ادامه روال کنونی قطعا منجر به جیرهبندی آب در سال آینده خواهد شد.
ادامهی مطلب
آوریل 26









آخرین دیدگاهها