یک سال حبس برای یک شکارچی غیر مجاز در استان فارس

یک شهروند متهم به شکار غیرمجاز یک کل وحشی در شهرستان لامرد به یک سال حبس محکوم و روانه زندان شد.

ارسال کننده : نادر زندی

İlgili resim

تیرماه سال گذشته به دنبال دریافت گزارشی از همیاران محیط زیست مبی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به ارتفاعات لارمد فارس نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم مناطق مذکور شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست لامرد در این باره گفت: “شکارچی متخلف پس از رها نمودن کوله پشتی و لاشه یک کل وحشی متواری شد اما محیط بانان با کمک همیاران محیط زیست متخلف را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی نمودند”.

سلمان پور اظهار داشت: “شکارچی متخلف پس از حضور در دادسرا در جریان بازجویی ها منکر هرگونه تخلفی شده بود اما همیاران محیط زیست با حضور در دادسرا و شهادت بر علیه شکارچی متخلف وی را ناچار به اعتراف نمودند”.

در جریان رسیدگی به پرونده در دادگاه کیفری لامرد، دادگاه متهم را به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی و حمل سلاح غیرمجاز به تحمل پنج سال حبس و پرداخت یکصد میلیون ریال جزای نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محکوم نمود.

با اعتراض وکیل مدافع متهم به رای صادره پرونده برای بررسی مجدد به شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان فارس ارجاع شد.

در جریان بررسی مجدد پرونده، قضات دادگاه تجدیدنظر متهم را به تحمل یکسال حبس تعزیری و پرداخت یکصد میلیون ریال جزای نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محکوم نمودند.

با قطعی شدن رای در دادگاه تجدید نظر، پرونده به واحد اجرای اجکام ارجاع شده و متهم جهت گذراندن دوران محکومیت خود (یک سال حبس) روانه زندان شد.