بازدید سرزده از محل های بی خطرسازی زباله های عفونی بیمارستانهای تبریز

مدیران کل حفاظت محیط زیست و پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در بازدید سر زده از محل های بی خطرسازی زباله های عفونی بیمارستان های تبریز در جریان نحوه ی مدیریت آن قرار گرفتند .

ارسال کننده : علی شعبانزاده

حمید قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست و احمد جهانسری مدیرکل پدافند غیرعامل استان از نحوه ی مدیریت زباله های عفونی بیمارستان های سینا ، رازی ، امام رضا(ع) و شهیدقاضی بازدید و با مسئولان بیمارستانی به تبادل نظر پرداخته و خواستار به روز رسانی و دقت بیش از پیش روش های خود شدند .
در این بازدید مدیر کل حفاظت محیط زیست و مدیرکل پدافند غیر عامل استان: از مدیران بیمارستاها خواستند تا با استفاده از کارشناسان متخصص اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان پسماند در راستای انجام بی خطر سازی هرچه بیشتر زباله های بیمارستانی گام های اساسی تری بردارند .
لازم به ذکر است باپیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان  همه ی بیمارستان های تبریز به دستگاه های بی خطرسازی زباله های عفونی مجهز شده اند .
افزودنی است: پسماندهای بیمارستانی از جمله پسماندهای ساخته دست بشر است که در زمان حاضر و به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست هر روز 400 تن پسماند بیمارستانی در کشور تولید می شود .
مدیریت پسماندهای بیمارستانی شاید مهم تر از تولید آن باشد زیرا در صورت اجرا نشدن برنامه های ساماندهی پسماند بیمارستانی باید در آینده شاهد تاثیرات مخرب آن روی سلامت انسان و محیط زیست باشیم .
به گفته کارشناسان بین 75 تا 80 درصد زباله های بیمارستانی را زباله های عادی و 20 تا 25 درصد این زباله ها را زباله های عفونی یا خطرناک و شبه خطرناک تشکیل می دهند. از پسماندهای عادی بیمارستانی می توان به عنوان مثال ته مانده های غذای آشپزخانه، قوطی های کمپوت، اشیائی همچون اشیای تیز و برنده همچون سوزن سرنگ، تیغ های جراحی را پسماند خطرناک بیمارستانی می گویند.