تلفات ناشی از آنفلوآنزای پرندگان در تالاب میقان اراک به ۲ هزار و ۴۲۲ لاشه رسید

معاون نظارت و پایش محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت که تلفات ناشی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک به ۲ هزار و ۴۲۲ لاشه رسید.

ارسال کننده : نادر زندی

‫تلفات ناشی از آنفلوآنزای پرندگان در تالاب میقان اراک به ۲ هزار و ۴۲۲ لاشه رسید‬‎ ile ilgili görsel sonucu

رضا میرزایی روز یکشنبه افزود: “۹۰ درصد از پرندگان تلف شده از نوع گونه غازهای خاکستری و بقیه مربوط به سایر گونه های پرندگان مهاجر است”.

وی بیان کرد: “کشف لاشه های جدید در این تالاب به نسبت روزهای قبل کاهش یافته و لاشه هایی که در روزهای اخیر جمع آوری شده مربوط به گذشته است”.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: “لاشه های جمع آوری شده به صورت بهداشتی دفن شده و عملیات جمع آوری سایر لاشه ها تا پاکسازی کامل منطقه ادامه دارد”.

میرزایی عنوان کرد: “بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی برای پرندگان وحشی و مهاجر تنها در تالاب میقان است و هنوز در سایر مناطق حیات وحش این استان موردی مشاهده نشده است”.

وی گفت: “محیط زیست این استان تمام زیستگاه های آبی، بندها و سدهای استان را به صورت مستمر پایش می کند”.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، از مردم خواست تا مهار کامل این بیماری از تردد در منطقه تالاب میقان بپرهیزند.

میرزایی گفت: “مردم در صورت مشاهده لاشه پرندگان در هر نقطه، از دست زدن به آن خودداری کنند و مراتب را از طریق شماره تلفن های ۳۳۱۳۰۷۰۳ – ۳۳۱۳۸۷۴۷ و ۳۳۱۲۱۵۷۱ به اداره کل حفاظت محیط زیست اطلاع دهند”.

بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از نیمه دوم آذرماه امسال در تالاب میقان اراک شیوع و هنوز مهار نشده است.