اینجا تهران است صدای سرفه های ما را از پایتخت ایران میشنوید !!!!

میانگین ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون به میزان 128 بیانگر قرارگیری کیفیت هوای امروز پایتخت نشینان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه است. 

ارسال کننده : سامان راکی

Inline image 1

کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی و تنفسی از حضور و انجام فعالیت‌های بدنی در فضای آزاد خودداری کنند، البته این توصیه شامل دیگر شهروندان نیز می‌شود

این جملات و نظیر آنها امروز دیگر به چشم و گوش ما غریبه نیست و هفته ای نمیباشد که در تیترها و عناوین  خبری شاهدشان نباشیم .

 براستی رقم زدن چنین شرایطی نظیر گرفتن فضای آزاد، هوای سالم بواسطه صدها دلیل که در این مقال نمیگنجد نقض حقوق بشریت نیست ؟؟؟

🌐مطابق ماده 25 اعلامیه جهانی حقوق بشر

هر انسانی سزاوار یک زندگی با استانداردهای قابل قبول برای تأمین سلامتی و رفاه خود و خانواده اش، از جمله تأمین خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت های پزشکی و خدمات اجتماعی ضروری است .

مطابق اصل نخست اعلامیه استکهلم «انسان از حقوقی بنیادین برای داشتن آزادی و برابری و شرایط مناسب زندگی در محیط‌زیستی که به او اجازه زندگی با حیثیت و سعادتمندانه را بدهد برخور‌دار است.» بر این اساس حق برخورداری از هوای سالم و پاک و عاری از آلودگی برای شهروندان، جزو لاینفک زندگی قرار گرفته

 است