اتخاذ استراتژی “در زمینه  تنوع زیستی” در ایران

مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه جریان سازی تنوع زیستی به عنوان یکی از مهمترین استراتژیهای ایران در این دوره مطرح شده است گفت: باید تک تک آحاد جامعه از وضعیت زیستگاهها مطلع شوند و بدانند که در بهبود وضعیت محیط زیست و تنوع زیستی کشور نقش دارند.

ارسال کننده : دکتر زهرا ارزجانی

İlgili resim

اصغر مبارکی در مورد استخراج فسیل‌های مراغه گفت: استخراج این فسیل‌ها آغاز شده و تا آخر دی ماه به اتمام خواهد رسید. این منطقه در وسط بافت شهری مراغه قرار دارد که با کمک برخی بخش‌ها توانستیم اعتباراتی را به منظور استخراج فسیل‌ها فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه جریان سازی تنوع زیستی به عنوان یکی از مهمترین استراتژی‌های جمهوری اسلامی ایران در این دوره مطرح شده است اظهار کرد: در این زمینه نقش رسانه‌ها بسیار پر اهمیت است تا اهمیت تنوع زیستی را برای جامعه نهادینه کنند.

مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: تا وقتی که از اهمیت تنوع زیستی درک نداشته باشیم وقایع ناگواری مثل شکار بی رویه و از بین رفتن پوشش گیاهی صورت می‌گیرد. در شرایطی که همه به اهمیت تنوع زیستی پی برده باشند دستگاه‌های مختلف حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی را در برنامه‌های خود لحاظ می‌کنند.

مبارکی با اشاره به اینکه این موضوع اخیرا در ایران مطرح شده است گفت: تک تک آحاد جامعه باید از وضعیت زیستگاه‌ها مطلع شوند و بدانند که همگی در بهبود وضعیت محیط زیست نقش مهمی دارند.

وی در پایان با اشاره به بهبود وضعیت آزمایشگاه ژنتیکی اظهار کرد: سعی داریم گونه‌های بیشتری را به منظور مطالعات به آزمایشگاه ژنتیکی انتقال دهیم.