کشف و ضبط 26 قبضه سلاح شکاری ازمتخلفان دراستان گیلان

مدیر کل محیط زیست استان گیلان با اعلام این خبر گفت: با توجه به فصل صید و شکار، مامورین یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان بر اساس وظیفه قانونی و به طور شبانه روزی تمام مناطق تحت مدیریت را پایش کرده و طی 72 ساعت گذشته موفق به کشف و ضبط 208 رشته ادوات شکار غیر مجاز شامل تور هوایی ، تور پرنده گیری ، سالیک ، لاکش و تور زیر آبی ، 46 قطعه پرنده از جمله مرغابی ، خوتکا ، چنگر ، سهره و قرقاول و 4 دستگاه قایق پارویی و موتوری از متخلفین شدند. 

ارسال کننده : نادر زندی

قربانعلی محمد پور گفت : در همین راستا تعداد 26 نفر متخلف دستگیر و پرونده تخلف آنان  جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد .
این مقام مسئول اضافه کرد: علیرغم هشدارها و اطلاع رسانی که از آغاز فصل شکار به طرق مختلف در در این باره انجام شده متاسفانه برخی افراد بدون توجه به این هشدار ها اقدام به شکار و صید غیر مجاز میکنند که مامورین و محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست نیز حسب وظیفه قانونی خود با این تخلفات برخورد می کنند.
مدیرکل محیط زیست استان گیلان همچنین از دستور صریح خود درباره برخورد بدون اغماض با متخلفین گفت و افزود: پایش و کنترل شبانه روزی مناطق تحت مدیریت علی الخصوص مناطق شکارگاهی استان در این فصل در دستور کار فرماندهی و مامورین یگان حفاظت محیط زیست گیلان قرار دارد.