بررسی مشکلات زیست محیطی, تعیین حریم و حدود سد مارون برای صیادان

برای نخستین بار و با هدف بررسی مشکلات زیست محیطی, تعین حریم و حدود سد مارون برای صیادان , این جلسه برگزار شد.

ارسال کننده : علی شعبانزاده

در دومین روز از نخستین هفته آذرماه 95 جلسه ای با حضور روئسای ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانهای دهدشت و بهمئی با مدیرعامل سد مارون برگزار شد.

در این جلسه یک ساعته که در محل ساختمان مدیریت  و شبکه های آبیاری سد مارون برگزار شد, طرفین معضلات و مشکلات زیست محیطی آلودگی های منابع آبی دریاچه و نیز تعین حدود و حریم فیزیکی این سد جهت صید مجاز ماهی برای صیادان را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

بنا بر این گزارش در این جلسه سید روح الله عزیزی دژکوه و بهزاد جومردیانی روئسای ادارات حفاظت محیط زیست  شهرستانهای کهگیلویه و بهمئی بر وضعیت اکوسیستم حیات آبزیان در این دریاچه تاکید ویژه داشتند .

در ادارمه این جلسه یک ساعته نیز , حریم و حدود فیزیکی این دریاچه جهت صید مجاز ماهی برای صیادان تعین و مورد بررسی قرار گرفت.

 استفاده از آب این دریاچه بعنوان مصارف شرب ,کشاورزی و صنعتی بر ضرورت برگزاری این جلسه افزوده بود تا جاییکه مصوب شد اقدامات و تمهیدات لازم از قبیل دور کردن یوردهای عشایری با فاصله مناسب از حاشیه این دریاچه ,  بمنظور جلوگیری از آلودگی آب دریاچه  و لایه روبی آن انجام گیرد.

در ادامه این جلسه مکاری مدیرعامل سد مارون به ابراز علقه مندی خود به حیات وحش پرداخت و ادامه خواستار تعامل بیشتر جهت حفاظت و حمایت از حیات وحش منطقه  حفاظت شده خائیز در حوزه سد مارون شدوگفت: آماده هرگونه همکاری با ادارات حفاظت محیط زیست هستیم.