مرگ۴۱۲ نفر در آلودگی هوای تهران

آمارها نشان می‌دهد در ماه آبان به نسبت مهر، مرگ و میرها در پایتخت به دلیل آلودگی هوا، ۴۱۲ نفر افزایش داشته است.

ارسال کننده : احسان فتاحی

alodegi hava

حبیب کاشانی در سیصد و ششمین جلسه شورای شهر تهران گفت: “از اول تا ۲۳ مهر ۳ هزار و ۲۶۲ تن از شهروندان تهرانی جان خود را از دست داده‌اند”.

 وی افزود: “اما در مدت زمان مشابه در ماه آبان تعداد مرگ و میر در پایتخت ۴۱۲ نفر افزایش داشته و آمار مرگ و میرها به ۳ هزار و ۶۷۴ نفر رسیده است”.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش آلودگی هوا در افزایش مرگ و میرهای تهران اظهار کرد: “بدون شک تشدید آلودگی هوا نقش زیادی در مرگ و میرها داشته و باید جلوی این اتفاق گرفته شود”.

وی خواستار تشکیل ستاد نظارتی از سوی قوه قضائیه در رابطه با دلایل مرگ و میرها در آبان سال جاری شد و گفت: “درخواست از مسئولان قوه قضائیه این است که با تشکیل یک تیم کارشناسی علت مرگ شهروندان در آبان ماه و افزایش ۴۱۲ نفری مرگ و میرها طی یک ماه را جویا شوند”.

کاشانی با انتفاد عملکرد مسئولان شهرداری و دولت تصریح کرد: “مسئولان شهرداری مدعی می‌شوند که مسئول بهبود وضعیت آلودگی هوا نیستند و مسئولان دولت نیز اعلام می‌کنند مقصر نبوده اما در این میان تنها مردم هستند که آسیب می‌بینند”.

وی دربارۀ افزایش آمار کودکان مبتلا به اوتیسم در شهر تهران اذعان کرد: “یکی از اصلی‌ترین دلایل اطلاع کودکان به بیماری اوتسیم افزایش شدت آلودگی هوا است و اگر برای کنترل آلودگی‌ها برنامه‌ریزی نشود، این بیماری نیز در کشور رواج می‌یابد”.

کاشانی با بیان این که هوای تهران اکنون همانند هوای «عملیات خیبر» شده است، تاکید کرد: “در این عملیات شاهد استفاده از سلاح شیمیایی بودیم و اکنون هوای تهران بی‌شباهت به عملیات خیبر نیست”.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عملکرد پینگ‌پنگی دولت و شهرداری اظهار کرد: “متاسفانه اکنون مردم شهر تهران درگیر عملیات پینگ‌پنگی دولت وشهرداری هستند و هیچ نهادی برای حل مشکل آلودگی هوا اقدام نمی‌کند”.