نیروگاه شازند تحت هیچ شرایطی مجاز به استفاده از سوخت مازوت نیست

عزیز فیلی  در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی شهر اراک اظهار داشت: براساس مصوبه سفر اخیر رئیس جمهور به استان مرکزی  نیروگاه شازند مجاز به استفاده از سوخت مایع مازوت نیست، حتی اگر این نیروگاه به تعطیلی کشیده شود.

ارسال کننده : نادر زندی

وی با بیان اینکه سلامتی مردم و مطالبه آنان برای داشتن محیط زندگی سالم برای دولت اهمیت دارد افزود: شرکت گاز و فرمانداری شازند موظف هستند به هر شکل ممکن سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه را تامین کنند و نیروگاه حتی برای یک ساعت هم حق استفاده از سوخت مازوت را ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به مصوبات زیست محیطی سفر اخیر رئیس جمهور به استان بیان داشت: در این سفر در حوزه عمرانی و شهری، به ویژه در خصوص کاهش آلودگی هوای اراک و موضوع تالاب میقان مصوبات کارامدی به تصویب رسید.

فیلی ادامه داد: قبل از سفر هیات دولت به استان مرکزی در تهران، مطالبه مردم در خصوص داشتن هوای پاک از سوی مسئولان استان با وزرا و معاونان رئیس جمهور مطرح و همچنین موضوع تالاب میقان عنوان شد تا حفظ و احیای تالاب مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی اظهار داشت: همچنین در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان، بحث انتقال آندسازی شرکت ایرالکو از جوار شهر اراک به منطقه خیرآباد مطرح شد که در این مورد هم، ۳۰۰میلیارد تومان تخصیص اعتبار به تصویب رسید که مراحل قانونی و اداری آن در حال اجرا است و زمان بندی پایان آن نیز دوساله تعیین شده تا موضوع آلایندگی ایرالکو بسته شود.

فیلی گفت: موضوع کنار گذر کمربندی شمالی اراک هم از دیگر مسایلی بود که مطرح شد چراکه ۲۰درصد آلودگی شهر اراک ناشی از حجم بالای عبور و مرور ماشین های سنگین است که به علت عدم تکمیل این کنارگذر ناچار هستند از داخل شهر تردد کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی افزود: در این رابطه ۵۳میلیارد تومان اعتبار برای احداث این کنارگذر تصویب شد و امیدواریم طی یک سال و نیم آینده به سرانجام برسد.

وی ادامه: موضوع اصلاح ناوگان اتوبوس رانی و تاکسی رانی استان به ویژه شهر اراک از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.