انتقال 1 قلاده خرس قهوه ای مریض از کهگیلویه وبویر احمد به مقصد اصفهان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت : این خرس مریض پس از بیهوش شدن با اسحله بیهوشی برای مداوا به استان اصفهان انتقال داده شد.

ارسال کننده : علی شعبانزاده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت:  در 18 آبانماه جاری و در پی گزارش مردمی تنی چند از دوستداران محیط زیست  اهالی روستاهای ماندگان و سیور که همجوار و در ضلع شمالی منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا سکونت دارند و گشت , کنترل و پایش منطقه توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست  و مشاهده یک قلاده خرس طی دو وز متوالی در حاشیه با غات روستا مامورین یگان حفاظت فورا”  مراتب را به اداره کل گزارش می دهند.
سید اسدالله هاشمی افزود:  با اعزام کارشناسان به منطقه  و مشاهدات میدانی اولیه نشان از  حال بد و بیمار خرس را داشت و از رفتار آن معلوم بود خرس مریض شده  است.
هاشمی در ادامه افزود: تنها راه  نزدیک شدن به خرس برای نجات  استفاده از اسلحه بیهوشی بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه گفت:نزدیک بودن استان اصفهان به منطقه  و ترس از تلف شدن این گونه شاخص جانوری استان بر آن شدیم برای جلوگیری از تلف شدنش با استان اصفهان تماس بگیریم.
هاشمی گفت: تیمی از اصفهان به محل اعزام و با راهنمایی مردم و کمک مامورین محیط زیست کهگیلویه وبویر احمد با استفاده از اسلحه بیهوشی خرس را بیهوش و برای مشخص شدن علت بیماری آن و بهبود به استان اصفهان انتقال داده شد.