عاملین شکار غیرمجاز قوچ وحشی پناهگاه حیات وحش عباس آباد دستگیر شدند

مورخ ۱۳۹۵/۸/۷ نیروهای یگان حفاظت شهرستان نایین مستقر در سرمحیط بانی چوپانان حین گشت و کنترل در محدوده پناهگاه حیات وحش عباس آباد متوجه شواهدی از ورود شکارچیان غیرمجاز به منطقه شدند.

ارسال  کننده : نادر زندی

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نایین در این باره گفت: محیط بانان به گشت زنی در منطقه پرداخته و پس از ساعت ها جست و جو دو شکارچی متخلف را در ازتفاعات مشاهده نمودند.

حسین اکبری اظهار داشت: به دلیل فاصله بسیار زاد و صعب العبور بودن منطقه، محیط بانان در مسیر خروج متخلفین به کمین نشستند.

پس از نزدیک شکارچیان به کمین، مامورین جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر دو نفر را بازداشت نمودند.

لاشه قوچ وحشی و یک اسلحه گلوله زنی ۲۷۰ کشف شده از شکارچیان متخلف در پناهگاه حیات وحش عباس آباد

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و مهمات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.