پاییز طولانی‌تر شد

اسماعیل کهرم  با اشاره به تغییر آب و هوا در فصل پاییز و افزایش دمای هوا در این فصل اظهارداشت: فصل پاییز از اواسط شهریورماه آغاز می شود اما در سال های اخیر فصل پاییز به نسبت گذشته طولانی تر شده و به همان زیبایی گذشته وجود دارد.

ارسال کننده : نادر زندی

مشاور عالی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پوشش مردم در فصل پاییز تغییر کرده است، گفت: این موضوع هم محصول تغییر آب و هوای کشور است که مهم ترین نکته آن تغییر درجه حرارت در این فصل است.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پایان شهریور هر سال تا پایان شهریور سال آینده یک سال آبی یا زراعی محسوب می‌ شود. در سال آبی گذشته، کل کشور در مجموع 235 میلی‌متر بارش دریافت کرده‌است که این میزان دریافت بارش نسبت به میانگین بلندمدت، خوب ارزیابی می‌شود اما با وجود شرایط نسبتا خوب بارشی کشور در سال آبی گذشته، برخی از استان‌ها با کمبود بارش مواجه بوده اند به طوری که استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و اصفهان به ترتیب با 44، 37، 34 و 27 درصد نسبت به بلندمدت کمبود بارش داشتند.

در عین حال استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان با 63، 46، 43 و 34 درصد در شمار استان های پربارش قرار دارند. استان‌های غربی کشور در سال آبی 94- 95 وضعیت خوبی داشتند ولی متاسفانه تعدادی ازاستان‌های مرکز، شرق و جنوب شرق کشور دچار کمبود بارش بوده‌اند.