راه اندازی سامانه یکپارچه معاینه فنی خودرو در کشور

هوشنگ خندان دل روز چهارشنبه در نشست جمع بندی هشتمین همایش معاونان امور عمرانی استانداری های کشور در کرمان افزود: تمام مراکز معاینه فنی اطلاعات خودروها را بر اساس امکانات این سامانه به وزارت کشور ارسال می کنند و از این طریق امکان ارائه اطلاعات مجعول وجود ندارد.

ارسال کننده : نادر زندی

%d9%85%d8%b9%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%81%d9%86%db%8c

وی اظهار کرد: تمام مراکز معاینه فنی کشور مکلفند اطلاعات معاینه فنی خودرو را بر اساس پلاک خودروها گزارش دهند.
وی ادامه داد: در این سامانه، پس از ورود خودروها به مراکز معاینه فنی، پلاک خودرو توسط یک دوربین خوانده شده و اطلاعات آن به سرورهای پلیس منتقل و سپس اطلاعات خودرو از سرورهای پلیس دریافت و در نهایت اطلاعات معاینه فنی خودرو ثبت می شود.
خندان دل با اشاره به فعال بودن 444 مرکز معاینه فنی در کشور گفت: همه این مراکز به سامانه یکپارچه معاینه فنی خودرو مجهز شده اند.
وی بیان کرد: بیش از 400 مرکز معاینه فنی خودرو نیز به دوربین مجهز شده و حداکثر تا 10 روز آینده دوربین پلاک خوان سایر مراکز معاینه فنی نیز نصب می شود.
وی اظهار کرد: برای نخستین مرتبه سامانه یکپارچه کشوری ایجاد شده و بدون مداخله دست و انسان برای معاینه فنی خودرو اقدام می کند و در این سامانه امکان جعل وجود ندارد.
وی ادامه داد: یکی از خصوصیت های خوب این سامانه ارائه معاینه فنی درجه بندی شده است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به موجب قانون صورت های مالی شهرداری ها باید توسط شوراهای اسلامی بررسی شود که در برخی موارد به این موضوع توجه لازم صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: به موجب قانون هر 6 ماه یکبار باید به صورت های مالی شهرداری ها توسط شوراهای اسلامی شهرها رسیدگی شود.
خندان دل تاکید کرد: شوراهای اسلامی باید به وظایف قانونی خود عمل کنند و در غیر اینصورت باید برخورد قانونی لازم با آنها صورت گیرد.
هشتمین همایش معاونان امور عمرانی استانداری های کشور در هتل پارس کرمان برگزار شد.