دستگیری شکارچیان غیرمجاز پرندگان درلرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان از شناسایی و دستگیری سه شکارچی غیربومی که مبادرت به زنده گیری پرندگان نادر و قیمتی استان می کردند، خبرداد.

ارسال کننده : علی شعبانزاده

مهرداد فتحی بیرانوند با اعلام این خبرگفت: در پی اطلاع همیاران محیط زیست، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان با شناسایی مخفیگاه این افراد در شهرستان خرم آباد پس از اخذ دستور قضایی جهت برخورد قانونی با متخلفان وارد عمل شده و در بازرسی های اولیه 2 بهله دلیجه ، 9 قطعه بلدرچین و 11 قطعه فاخته زنده کشف و ضبط و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
وی ادامه داد: علاوه برمصادره یک دستگاه خودرود ، ادوات شکار و زنده گیری پرندگان ، متخلفان به 10 روز حبس و پرداخت ضررو زیان به مبلغ 453  میلیون ریال محکوم شدند.
فتحی بیرانوند اظهار داشت: کشورهای عربی از مهمترین مقاصد سفر اجباری این پرنده ها هستند و درخواست برای دریافت این پرندگان با قیمت بالا ، سودجویان را برای قاچاق بیشتر ترغیب می کند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان اضافه کرد: همچنین یک باند زنده گیری پرندگان نیز در شهرستان نورآباد منهدم و شکارچیان غیر مجاز به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
وی افزود: در این راستا 4 قطعه فاخته و وسایل و تجهیزات زنده گیری کشف و ضبط شده است.
به گفته وی؛ طبق آخرین مصوبه شورای عالی محیط زیست جریمه صید عقاب و دلیجه 20میلیون تومان، شاهین بحری ،طرلان،بالابان 100میلیون  تومان علاوه بر حبس به خاطر سابقه که در انتظار صیادان متخلف است.