حفاظت از باغهای سنتی قزوین با همکاری تشکل های زیست محیطی

حفاظت و حراست از باغهای سنتی قزوین که از اولویت است باید جدی گرفته شود و با وضعیت موجود باقی بماند و در راستای بهبود آن همه اقشار مردم فعال شوند و تشکل ها آستین را بالا بزنند.

ارسال کننده : علی شعبانزاده

جلسه هم اندیشی و هم فکری در خصوص حفاظت و حراست از باغستانهای قزوین با حضور سیاوش شمسی پور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین و تعدادی از اعضای تشکل های زیست محیطی استان و باغداران قزوین در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تشکیل شد.

در این جلسه شمسی پور ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت:در محیط زیست با چالش های روبرو هستیم مثل ریزگرد ها ، کم آبی ، آلودگی ها ، نابودی باغستانهای قزوین و موارد دیگر که باید دست به دست هم در حفظ و حراست آن بکوشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به ارزش باغهای اطراف قزوین و حساسیت مسئولین استان حفاظت از باغستان به عنوان یک میراث گرانبها در دستور کار تمامی ادارات و ارگانهای استان می باشد و این امر مهم نیاز به همراهی و همکاری مردم بخصوص اعضای تشکل ها را می طلبد.

در ادامه حاضرین در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند و تصمیمات لازم در خصوص همکاری در حفظ باغات و برگزاری جلسات بیشتر و تعامل بین دستگاهی و تشکل هاگرفته شد .