عامل شکار غیرمجاز یک آهو در پناهگاه حیات وحش موته دستگیر شدند

بامداد روز(پنجشنبه) نیروهای یگان محیط زیست پناهگاه حیات وحش موته حین گشت و کنترل متوجه نور پروژکتور درون دشت شدند.فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: محیط بانان به سمت محل مشاهده نور حرکت نموده و به جست و جوی منطقه پرداختند اما موفق به یافتن عوامل پروژکتور کشی نشدند

ارسال کننده : نادر زندی

 

مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: مامورین در ادامه به رد زنی در منطقه پرداخته و متوجه شدند متخلفین درون یک کومه دامداری (محل استراحت موقت دامداران) حضور داردند بنابراین وارد کومه شده و به تفتیش این مکان پرداختند.
در بازرسی از داخل این کومه کله ، پاچه و گوشت آهو کشف و ضبط و سه متهم در این رابطه دستگیر شدند.
محیط بانان در جریان تحقیقات خود دریافتند که متخلفین بخش عمده گوشت آهو و اسلحه بکار رفته در جریان شکار غیرمجاز را از منطقه خارج نموده اند.
هر سه متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی مغرفی شده و شب گذشته را در پاسگاه انتظامی در بازداشت بسر برده اند.
بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک آهو معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.
همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.