عامل شکار یک قوچ وحشی در فیروزکوه پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شد

به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر حضور یک شکارچی متخلف در منطقه شکار ممنوع کاوده فیروزکوه نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان مستقر در سرمحیط بانی انزها عازم ارتفاعات مذکور شدند

ارسال کننده : ناد زندی

رییس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در این باره گفت: محیط بانان به جست و جو و دوربین کشی پرداخته و شکارچی متخلف را نیز در کوه مشاهده نمودند اما به دلیل تاریک شدن هوا موفق به دستگیری وی نشدند.

محمد فریدی اظهار داشت: مامورین رد شکارچی متخلف را تا یکی از روستاهای منطقه دنبال و خانه وی را شناسایی نمودند.

محیط بانان موضوع را با دادستان در میان گذاشته و پس از اخذ نیابت قضایی، شبانه به همراه مامورین پاسگاه انتظامی بصورت غافلگیرانه وارد منزل مظنون شدند.

در جریان بازرسی از این مکان لاشه کامل یک قوچ وحشی که همان روز شکار شده بود به همراه یک اسلحه گلوله زنی ۲۷۰ دوربین دار (دارای جواز حمل)، دوربین چشمی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک متهم دستگیر شده و پس از یک شب بازداشت در پاسگاه انتظامی، صبح روز پنجشنبه جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

شکارچی متخلف روز پنجشنبه مورخ ۹۵/۶/۱۸ مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل اسلحه کشف شده اقدام و دستور مصادره سلاح مربوطه به نفع دولت را صادر نماید