عامل شکار یک شوکا در آمل به سه سال و نیم حبس محکوم شد

به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود یک شکارچی متخلف به عرصه های جنگلی آما، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به بررسی گزارش پرداخته و در جریان تحقیقات خود یک مظنون را شناسایی نمودند.

ارسال کننده : نادر زندی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل در این باره گفت: محیط بانان پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی به همراه مامورین نیروی انتظامی بصورت غافلگیرانه وارد منزل مظنون شده و به تفتیش این مکان پرداختند.

صادق نژاد اظهار داشت: در جریان بازرسی از این منزل مقادیری گوشت شکار متعلق به شوکا و دوازده عدد فشنگ چهارپاره (فشنگ غیرمجاز مخصوص شکار پستانداران بزرگ جثه) کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

در جریان رسیدگی به این پروده در دادگاه کیفری آمل، دادگاه با توجه به صورتجلسه کشف گوشت شکار و مهمات غیر مجاز، اعترافات متهم در پاسگاه انتظامی، کیفرخواست صادره از دادسرا و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم تشخیص داد.

بنابراین دادگاه متهم را به مجازات های زیر محکوم نمود:

۱) تحمل سه سال حبس از بابت جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی

۲) تحمل شش ماه حبس به جرم نگهدار از مهمات غیر مجاز (دوازده عدد فشنگ چهارپاره)

همچنین بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک شوکا معادل سیصد و پنجاه میلیون ریال (۳۵ میلیون تومان) تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.