کمپینی به نام حمایت از اشتغال فارغ التحصیلان محیط زیست

اشتغال فارغ التحصیلان محیط زیست دغدغه مهمی است که این روزها اذهان علاقه مندان به محیط زیست را به خود مشغول کرده است.

ارسال کننده : احسان فتاحی

mohit zist

علی رغم وجود مشکلات و دغدغه های زیست محیطی در کشور، مطابق آمارهای وزرات کار و رفاه اجتماعی، رشته محیط زیست بیشترین میزان بیکاری را در میان رشته های دانشگاهی دارد.

با توجه به این امر،کمپینی باعنوان حمایت از اشتغال فارغ التحصیلان محیط زیست، با عضویت تعداد زیادی از فارغ التحصیلان رشته محیط زیست در مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا  و همچنین اساتید این رشته آغاز به فعالیت کرده است.

بنابر اطلاعیه های این کمپین مهم ترین هدف آن تلاش در راستای اشتغال فارغ التحصیلان محیط زیست است، متخصصانی که همگام با فعالیت در زمینه محیط زیست دغدغه شان حفظ و نگهداری محیط زیست باشد.

در ادامه بیانیه کمپین مذکور اهداف اصلی آن به شرح زیر ذکر شده اند:

۱_ الزام آموزش و پرورش به استفاده از فارغ التحصیلان مخیط زیست جهت تدریس درس انسان و محیط زبست دوره دوم دبیرستان.

۲_ ایجاد نظام مهندسی محیط زیست به خاطر اهمیت والای این مبحث و منسجم نمودن نیروهای متخصص جهت اجرای اصول محیط زیست

۳_ الزام کارخانه ها و تولیدی های کوچک و بزرگ به استفاده از نیروی متخصص محیط زیست برای نظارت بر روند فعالیت و استاندارد های زیست محیطی لازم اجرا.

اعضای کمپین “حمایت از اشتغال فارغ التحصیلان محیط زیست” معتقدند: “بازار کار این رشته از طرف سایر رشته ها اشغال شده و تلاشی در جهت تفکیک این تخصص ها صورت نگرفته است. بدیهی است تا زمانی که در پروژه های زیست محیطی مختلف، ازدانشجویان،فارغ التحصیلان و متخصصین رشته محیط زیست، بهره گرفته نشود امیدی به بهتر شدن آینده محیط زیست سرزمین مان نخواهیم داشت”.