عامل شکار غیرمجاز یک قوچ و ۱۱ کبک پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شد

 نیروهاى یگان محیط زیست خنج در استان فارس حین گشت و کنترل در عرصه هاى طبیعى این شهرستان به یک خودروى سوارى مشکوک شده و آنرا متوقف نمودند.

ارسال کننده : نادر زندی

رییس اداره حفاظت محیط زیست خنج در این باره گفت: در بازرسى از این خودرو حدود هفت میلوگرم گوشت شکار متعلق به قوچ وحشى، لاشه یازده عدد تیهو به همراه یک اسلحه شکارى مجاز، تعدادى فشنگ و یک دوربین چشمى کشف و ضبط گردید.
پژمان نامجو اظهار داشت: در این رابطه یک متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگى به جرم به مراجع قضایى معرفى گردید.
متهم ضمن اعتراف به شکار غیرمجاز، روز ۱۳۹۵/۵/۲۳ مبلغ ۱۲۲ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی و ۱۱ تیهو (یکصد میلیون ریال بابت قوچ وحشی و دو میلیون ریال بابت هر تیهو) را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.
همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.
بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.
مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.