چهل و هشت روستای بالای ۲۰ خانوار در لرستان فاقد آب شرب هستند

استاندار لرستان گفت که ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان فاقد آب شرب هستند. هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در آیین افتتاح ۲۴ پروژه آبرسانی روستایی استان اظهار داشت: “اعتبارات آب روستایی در ابتدای دولت ۲۵ میلیارد تومان بود که در سال ۹۴ با ۳.۵ برابر افزایش به ۸۸ میلیارد تومان رسید”.

ارسال کننده : احسان فتاحی

ab ashamidani

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته به دلیل خشکسالی حدود ۲۵۰ تا ۲۸۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می شدند، عنوان کرد: “از آنجا که در سال آبی گذشته وضعیت بارندگی استان نسبت به میانگین بلندمدت مناسب بود این امر موجب شد درحال حاضر ۱۵ روستای استان را به صورت ثابت با تانکر سیار آبرسانی کنیم”.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان فاقد آب شرب هستند،گفت: “تعدادروستاهای فاقد آب شرب در سال ۹۲ حدود ۱۲۳ روستا بوده که در سال ۹۵ به حدود ۴۸ روستا رسید”.

بازوند عنوان کرد: “برنامه شرکت آب وفاضلاب روستایی در سال گذشته و امسال آبرسانی به ۱۸۴ روستای استان در قالب ۴۸ طرح بوده و اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از این ۱۸۴ روستا با جمعیت ۸۷ هزار نفر حدود ۳۶ میلیارد تومان برآورد شده است”.

وی اضافه کرد: “در کمتر از چهار ماه  ۱۰ طرح آبرسانی روستایی در قالب ۲۴ روستا با اعتبار چهار میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان امروز به بهره برداری رسید”.

بازوند اضافه کرد: “شاخص بهره مندی آب شرب روستایی در استان در ابتدای سال ۹۲ میزان ۷۶ درصد بوده که این میزان نیز در سال ۹۵ یعنی ۴ ماهه اول سال ۸۱ درصد است که تلاش می شود این شاخص تا پایان سال به ۹۵ درصد برسد”.

وی ادامه داد: “اعتبارات شرکت آبفار استان در سال ۹۲ نیز ۲۵ میلیارد تومان بوده که این میزان در سال ۹۴ به ۸۸ میلیارد تومان افزایش یافته است”.

استاندار لرستان یادآور شد: “میزان اعتبارات این شرکت در حدود ۳ ونیم درصد افزایش یافته است”.

بنابراین گزارش، در این مراسم اسحاق جهانگیری به‌صورت ویدئو کنفرانس از پروژه های آبرسانی ٢۵٢ روستا در ۱۴ استان کشور بهره برداری کرد.